Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Resetråden som aldrig tar slut

aaaah I see. hmmmm, ja svårt val! Men till svärmor kommer ni väl förr eller senare

• nennesjuttioåtta

ach sooo... Ja, det blir ju svårt att fylla någon vinkyl på Korsikanska viner (vi köpte bara en sån där Cape Course, nån sorts aperitif), men å andra sidan blev det bergsklättrning, bada i havet och snorkla, åka bil på coola vägar och ha det gött. Har ni bestämt er?

• nennesjuttioåtta

Nu har jag (nästan) skickat svärmor till Keukenhof (svärfar letade present). Tror hon kommer uppskatta det, och hon kommer definitivt uttala det fel med flit, snusktanten, pwahahahahah!!! Så vilken tur att den här tråden finns, man har ju en arsenal att hämta inspiration av! på er!

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-02-10 18:34:41 följande:
    Så det blir jag och din svärmor där i Påsk?
    Jepp, håll utkik efter ett par som bräker på dalmål! Och glöm inte att det skiljer en halvmeter dem emellan (även på bredden) Svärfar kanske hellre vill titta på blommor i red light district...
  • nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-02-10 18:49:49 följande:
    nenne - med den beskrivningen så lär jag inte kunna missa dem.
    let's hope noooooot
  • nennesjuttioåtta

alltså, jag menar ju att du inte kommer gråta om du missar dem...

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    Snubblade över det här, om ni funderar på göra ett nytt försök att åka till Dalarna.
    www.fryksashotell.se/index2.html

jag tyckte ju mest om utsikten, men det kanske kan vara något?

• nennesjuttioåtta

Tinga
    Oj, det blir en riktig långtur då!
    maps.google.se/maps&geocode=&dirflg=&daddr=kirkenes&f=d&sll=55.702854,13.192912&sspn=0.588109,1.450195&ie=UTF8&z=5

• nennesjuttioåtta

Vi har ju 110 mil till vår hytta vi har i Nordnorge. Det tar ju sin lilla tid men tar man det i etapper och stannar och sover på vägen (vi brukar ha en övernattning) så brukar det gå ganska smidigt. Fast då tar det ju en sjujävla tid i Norge med alla snirkelisnorkvägar eftersom vägen följer kusten och inte genar över fjordarna.
    Heyy, ni kan ju stanna i Rovaniemi och träffa Tomten!

• nennesjuttioåtta

Ring före så att jag hinner tina bullarna bara.

Ja, det är ju faktiskt synd att bara blåsa förbi om man ändå är på väg. Kul att stanna i t ex Haparanda eller Luleå eller någon mysig by man hittar på vägen. Kan bli ett minne för livet!

• nennesjuttioåtta

Det blir många stopp i början, det är ju inte så långt från sthlm och hit...

• nennesjuttioåtta

Lappis
    vad är det som inte funkar? Jag ser rutten om jag klickar på länken!

• nennesjuttioåtta

jahaaa ja jag ser rutten till Kirkenes. Inte er påskrutt. .

• nennesjuttioåtta

Originalrosen
    jag tror det var ett reportage om en tågtur från NYC till ööh... någonstans västerut i Falukurirens söndagsbilaga Pralin sista helgen i februari eller helgen före det. Ska kolla om det finns på nätet.

• nennesjuttioåtta

nope, där fanns det inte.

• nennesjuttioåtta

hej piggelin! OOOh har ni sovit gott?!?!?!

Lappis
    *pling* det kanske mannen skulle uppskatta, cykelnörd som han är... Min man, alltså. Ska vi byta?

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut