• Joji

Resetråden som aldrig tar slut

Tack för tipsen Piggelin!

Verkar vara flera som tycker att man ska bo vid havet i LA... Hmm...

Jag ska också på tjejmiddag ikväll! Hoppas att du får en trevlig afton!

• Joji
    Lapinette skrev 2009-03-14 13:23:26 följande:
    Ahhh... sitter och suktar på Bellagio för natten i Las Vegas för endast 129 USD.
    Jag har hört att Bellagio ska vara lite slitet? Att det finns andra i samma prisklass som är finare - någon som vet något om detta?
  • Joji
    Lapinette skrev 2009-03-17 13:22:58 följande:
    Pratade precis med väninna som var i Kalifornien för något år sedan och hon gillade inte alls SF? Trodde alla gjorde det? Däremot var hennes favorit San Diego och området kring Solvang, los Olivos ... fast hon hade inte sett Sideways . Så nu börjar jag fundera igen ... 4 nätter i SF, ska man kanske bara ta 3? och San Diego har vi ju inte lagt med på vår rutt.
    Hm, jag trodde också att alla gillade SF!

Vi har tre nätter i San Diego, och då typ tre dagar eftersom vi planerar att komma dit tidigt på dagen. Har inte spikat boende ännu, men lutar åt Hyatt. Det vi vet ännu att vi ska göra är att gå på djurparken, Sea World, hänga vid beachen, spana in oulets och allmänt insupa atmosfären. Det ÄR ju svårt att hinna allt man vill...

Vi tar Grand Canyon via en helikoptertur från Las Vegas, så får vi sett det också...
  • Joji
    E11a skrev 2009-03-18 19:40:21 följande:
    Blir väldigt sugen på CA när jag läser om era planer här. Har lovat maken att ta med honom till Yosemite någon gång. Yosemite har en speciell plats i mitt hjärta.Man kanske ska sluta jobba och bara resa... nej visstja, det är för att man är på jobbet man får pengar varje månad....
    Ja visst vore det underbart att bara resa och resa?
  • Joji
    Lapinette skrev 2009-03-19 09:30:02 följande:
    Själv har jag mailat med min väninna i San Francisco och hon tycker vi ska skippa Las Vegas och dra ned till San Diego istället. Hmmm... det kanske blir så.
    Åh vilket svårt val! För oss lockar nog Las Vegas mer faktiskt. Utifrån att man alltid sett det på TV och det verkar helt galet - roligt att få se det med egna ögon! Fast San Diego verkar ju väldigt mysigt... Och kanske omvärderar vi det när vi väl är där. För som tur är slipper vi välja...

Om ni avstår ett av alternativen har ni ju en tydlig anledning att återvända i alla fall...
  • Joji
    Lapinette skrev 2009-03-19 17:03:09 följande:
    Joji - hur ser ert upplägg ut? Vilka städer och hur många dagar?
    Planen är:

San Fransisco 4 nätter, Carmel 1 natt, Pismo Beach 1 natt, Santa Barbara 1 natt, Santa Monica 2 nätter, Beverly Hills/Hollywood (har inte bestämt oss ännu var vi ska bo) 3 nätter, San Diego 3 nätter, Las Vegas 3 nätter, Hawaii - Kauai 7 nätter.

Åh vad jag längtar! Men jag fick just också någon konstig känsla: Åh nej, tänk när det är över!
  • Joji
    Lapinette skrev 2009-03-20 09:07:05 följande:
    Joji, var inte orolig när ni väl är hemma från er fantastiska resa så finns det alltid en ny att planera.
    Åh tack - det har du verkligen rätt i!
  • Joji

Jag funkar faktiskt så att jag alltid vill ha en resa att se fram emot... Så denna tråden är ju underbar för inspiration!

• Joji
    Lapinette skrev 2009-03-21 10:30:38 följande:
    Tack för tipset! Jag sitter och väntar på (april) att Lonely Planet ska släppa sin nya upplaga av Kalifornien. Går med jämna mellanrum in i bokhandeln och smygtittar på den som är från 2006.
    Haha, samma här! På Turmässan i GBG idag spanades det också hejvilt på reseböcker, men vi inväntar Lonely Planets nya!
  • Joji

Ni som varit i San Diego... Ska man bo i stan, eller vid Mission Beach? Eller, spelar det ingen roll?

• Joji
    Telemarkgrrl skrev 2009-03-27 15:22:37 följande:
    Joji skrev 2009-03-26 17:59:12 följande:
    Joji, jag har frågat min San Diego-kontakt och hon säger att det beror på vad man är ute efter. Mission beach ligger ju vid havet, har en strandpromenad, ligger rätt nära Sea world och det är ganska mycket studenter som bor där, särskilt under sommaren. Det finns en del sleazy områden och andra som är jättefina. Om man bor downtown kan man gärna bo ner mot hamnen, där finns det mycket restauranger och uteställen. Det är mer trafik nere i stan förstås men också närmare tex zoo och Balboa park. Men oavsett var man bor så är det lätt att ta sig runt (om man har bil), det finns mycket motorvägar och det är inte så jättestort.Tja, så summa summarum, det beror helt på vad ni är ute efter.
    Åh, vad gulligt av dig att höra dig för!

Hmm... Vet dock inte om jag blev så mycket klokare! Man vill ju hänga vid stranden, men även i stan... Och vi har ju bil... Kanske stranden ändå? Eller hamnen...

Blev så sur på priserna, som kan ändra sig radikalt dag för dag! Hittade ett nice 4* hotell för 3800 i 3 nätter, nästa dag hade det gått upp till 5700 kr! Specialerbjudandet tog slut och vi var för sega med att komma till skott med bokningen...
  • Joji
    Telemarkgrrl skrev 2009-03-28 09:44:43 följande:
    Ja, hur gör ni med hotellbokningar och betalningar? Betalar ni nu i samband med bokningen eller på plats? Jag funderar på om dollarn kommer att gå upp eller ner? Joji, nej det var nog inte mycket till hjälp. Men vi kommer iallafall att bo i stan, nära hamnen. Vi resonerar som så att man på dagen lätt tar bilen till stranden om man vill det medan det på kvällen är mysigt att bara kunna gå ut från hotellet och hitta massor med restauranger och barer. Vi kommer dessutom att ha en massa tid vid havet när vi bilar upp till San Francisco.
    Vi bokar det mesta via expedia eller hotels och då betalar man direkt... Känns dock som sagt vääldigt svårt att veta när man ska slå till, när priserna går upp och ner som de gör. Kan ju inte bara handla om dollarn när det är så stora summor som 1000-2000 kronor ibland, utan erbjudnaden, tillgång till rum etc.

Vi lutar också åt hamnen nu! Vi har ju även en hel vecka vid beachen på Kauai.
  • Joji
    Lapinette skrev 2009-03-29 17:19:47 följande:
    Nu är första hotellet i USA bokat - det i LA!
    Vilket blev det?
  • Joji
    Lapinette skrev 2009-03-31 09:05:39 följande:
    Ego - vårt hotell i Los Angeles är nu upp i normalt prisläge igen och vi "råkade" göra vår hotellbokning felaktig i söndags så den gick aldrig igenom. Maken försökte boka om igår när vi upptäckte fadäsen men då strulade hans dator/hemsidan/uppkopplingen och sen när jag påminde honom sent igår kväll så hade priset höjs . Jäklar vad arg jag blev (har lugnat ned mig idag). Så nu kostar rummet ca 600 kr mer per natt.
    Åh vad störande! Visst är det vidrigt med de höjda priserna? Flera av våra hotell ligger nu 500 - i högsta fall 2000 kronor högre än tidigare!
  • Joji
    Lapinette skrev 2009-03-31 13:57:47 följande:
    Absolut störande då det gällande en knapptryckning på datorn som var vår miss. Vi trodde att bokningen var klar och genomförd *SUCK*.
    Ja precis - ännu mer störande!!!!! Man får försöka samla nya krafter på något vis... Tänka att man avstår att shoppa nåt annat eller så och på så vis "sparar" pengar... Men det är inte lätt när man befinner sig mitt i det!
Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut