Resetråden som aldrig tar slut
Telis - tåg till Thailand?!! Vilka stopp blir det på vägen?
Telis - tåg till Thailand?!! Vilka stopp blir det på vägen?
Attans vilken resa. Har själv åkt en bit av Transibiriska när jag var typ 3 år ... trist att mamma drog iväg på sådana resor när jag inte ens minns dem . På den tiden så fanns det inget flyg till Japan så hon drog dit ensam (pappa var redan på plats) med två barn via Moskva och Vladivostok och så båt över till Japan. Vissa delar med flyg, vissa med tåg.
Tinga - min mamma har alltid gillat att resa men det blev oftast till soliga stränder. Ett tag, typ när jag var 5-6 år, så fick jag för mig att jag var flygrädd. Det berodde på att jag hellre ville stanna hemma och leka med kompisarna än att åka till Mallorca med mamma.
Telis - blir det denna resa 2010? Förresten, har Kalifornienplanen börjat sättas, bokat något?
Attans Telis ... ni har redan börjat boka och åker efter oss. Jag börjar dock bli jäkligt nöjd med vår planering och tanken var att dra igenom allt med maken i helgen som var men istället blev det att boka och kolla nytt hotell i Amsterdam (som tog tid).
Vad blev det för hotell i SF och Yosemite?
Ahhh Frankrike, något speciellt hörn som är intressant?
Joji - har ingen aning. Har för mig att Tinga eller gosnosen bodde på Bellagio i fjol. Vi ska även kolla alternativ men priset var inte helt fel på Bellagio.
Förresten borde gosnosen inte vara hemma från sin Sydafrika resa? Är så nyfiken på att höra hur hon hade det (längtar tillbaka).
Har inte varit i Collioure men maken säger att det är jättefint. Bretagne har vi också pratat om att åka till. Som sagt, det finns så mycket man vill se! Vi har ju även Bordeaux kvar.
Har nu bildgooglat Collioure och blvit såld! Det blir absolut ett stopp där om vi gör vår "bil på tågtripp till Bordeaux" en vacker dag (tar då av bilen i Narbonne).
Carcassonne har vi varit och så på landsbygden ovanför Toulouse. Var där för några somrar sedan då vi var inbjudna på ett bröllop. Hade vi bara fortsatt en liten bit så var vi i Bordeaux. Vet inte varför vi aldrig tänkte på det?
Pratade precis med väninna som var i Kalifornien för något år sedan och hon gillade inte alls SF? Trodde alla gjorde det? Däremot var hennes favorit San Diego och området kring Solvang, los Olivos ... fast hon hade inte sett Sideways .
Så nu börjar jag fundera igen ... 4 nätter i SF, ska man kanske bara ta 3? och San Diego har vi ju inte lagt med på vår rutt.
Ja min väninna hör till undantagen och jag är inte säker på att vi har samma smak hon och jag. Däremot blir jag lite störd över att jag inte tagit med San Diego i beräkningarna. Hur länge planerar ni att stanna där och vad ska ni se/göra?