Resetråden som aldrig tar slut
Ahhh ... privat guide. Inte illa! Vår privata guide för SF är i Stockholm när vi är där. Inser att jag nu önskar att vi skulle stanna i ytterligare 3 dagar för att hinna med allt.
Ahhh ... privat guide. Inte illa! Vår privata guide för SF är i Stockholm när vi är där. Inser att jag nu önskar att vi skulle stanna i ytterligare 3 dagar för att hinna med allt.
Man blir aldrig nöjd!! Vad är det du känner att ni inte hinner med på er resa? Jag var verkligen nöjd med min planering ända tills min väninna nämnde San Diego. Sen visst skulle jag kunna tänka mig att stanna typ en extra natt här och där utmed resan men det kan ju även vara så att man inte gillar stället så mycket som man gör just nu framför datorn (försöker övertyga mig själv).
Grand Canyon skulle jag absolut vilja se och maken vill även lägga till Monument Valley men det får bli på en annan resa. På det som jag/vi tänker boka skulle jag nog önska mig en till natt i Yosemite, Los Angeles och så en i vindistriktet norr om SF. Ja, förutom San Diego .
Låter bra Joji ... skulle inte ni vidare till Hawaii sen? Hur många veckor blir ni borta?
Sitter här och försöker klämma in San Diego!
Och har bestämt att om det blir Barcelona nästa år igen ... så hyr vi bil och åker hit: www.castelldemporda.com/eng/index.aspx
Inte så farligt faktiskt. La in Las Vegas då det inte blev så mycket mer än den rutten jag tänkt från början. Om vi åker till San Diego blir det ca 3 timmar mer i bil, 295 km. Hmmm... vi får se! Hade nog inte tänkt putta ut något utan ta en natt mindre i Los Angeles och kanske en utmed Highway 1.
På rutten vi har nu (utan San Diego) blir det 2 647 km på 16 dagar. Nu i Påsk blir det dryga 4 000 km på 10 dagar!!! Men då bränner vi ju nästan rakt ned från Stockholm till norra Frankrike.
Ska på skoj kolla hur många km vi körde i Portugal. Har där bara lagt in antalet timmar i min planeringsfil.
Telis - precis, jag brukar normalt räkna timmar (som när vi var i Portugal) och inte km. Brukar också tänka som er att inte behöva sitta för länge per dag (max 4 timmar) och gärna stanna 2-3 nätter på ett och samma ställe men attans vad mycket man vill se i Kalifornien. Kanske blir det San Diego till fördel mot Las Vegas och Death Valley? Sa ju tidigare att vi struntade i Las Vegas med omnejd då det känns som det blir för mycket sitta i bil och får ta det på en separat resa. Måste kolla och läsa lite mer.
En fråga Telis - hur många nätter planerar ni in i Los Angeles?
Tar jag bort Death Valley och Las Vegas blir det endast 3 timmar mindre i bil!