Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Telis - har fått tips av en kompis om ett ställe där man hyr bilar som är ett par år gamla för en struntsumma som ska vara jättebra men jag väntar fortfarande på att få lite mer uppgifter (hemsida etc.) från väninnan. Hon har själv bokat och åker i april så vår tanke var att låt höra om de är nöjda när de är tillbaka .

Ska in och kolla motormännen. Tack för tipset!

• Lapinette

Tjohoo hotellet vi tänkt boka i LA är nu ca 600 kr billigare natten än när jag kollade för ett par veckor sedan (på hotels.com). Ska dra tag i maken och boka för man vet ju inte hur länge detta pris gäller.

• Lapinette

Nu är första hotellet i USA bokat - det i LA!

• Lapinette

Hej gosnosen!

Har också sagt att jag vill till Maldiverna innan det försvinner och hade faktiskt som ett av mina typ 10 förslag på resor i år men maken verkar måttligt förtjust. Vet inte hur vi skulle klara 2 veckor på en ö där det inte finns så mycket att utforska och göra. Kanske vore nyttigt för oss?!! eller så leder det till skilsmässa .

• Lapinette

Förresten gosnosen, tittade precis på Buellton efter att ha sett att ni gjorde ett stopp där på er resa. Har fortfarande inte bestämt stoppen på Highway 1 och nu funderar jag på Buellton då jag hittat ett billigt och bra hotell där som ligger på gångavstånd från Hitching Post (det var väl så stället hette i Sideways?). Sen funderar jag på att ta nästa stopp i Carmel by the sea.

• Lapinette

gosnosen - det skulle vara en natt och för att besöka lite vingårdar, Solvang och los Olivos innan vi drar vidare.

E11a - ja, ett sabbatsår skulle inte sitta helt fel! Dock tror jag varken min eller makens arbetsgivare skulle gå med på det ... fast å andra sidan nu när det är lågkonjunktur så kanske det skulle funka?

• Lapinette

Joji - Hotel Angeleno som tillhör kedjan Joie de Vivre (kommer nog att boka samma kedja i SF).

• Lapinette

Piggelin - använde mig en del av Venere förut men har nu helt snöat in på Tripadvisor och så hotels.com. Ska in och kika lite där.

• Lapinette

Själv har jag åkt över Ölandsbron en sommar med min pappa och ätit lunch och sen tillbaka . Hmmm... kan det ha varit en så där 25 år sedan?

• Lapinette

E11a - låter jättemysigt! Och vilken tur ni hade som prickade in rätt vecka. Sånt lyckas ju aldrig vi med ... det är därför det aldrig blir någon semester i Sverige.

Ego - vårt hotell i Los Angeles är nu upp i normalt prisläge igen och vi "råkade" göra vår hotellbokning felaktig i söndags så den gick aldrig igenom. Maken försökte boka om igår när vi upptäckte fadäsen men då strulade hans dator/hemsidan/uppkopplingen och sen när jag påminde honom sent igår kväll så hade priset höjs . Jäklar vad arg jag blev (har lugnat ned mig idag). Så nu kostar rummet ca 600 kr mer per natt.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut