Inlägg från: Originalrosen |Visa alla inlägg
  • Originalrosen

Resetråden som aldrig tar slut

Ah, naturligtvis! *tar mig för pannan*

Jag visste ju det!

• Originalrosen

Piggelin!
    Vad bra att chefen är borta och trevligt för ditt företag att de fattade att du skulle vara kvar - och få utökat ansvar. Är inte förvånad.

Herr Orginal sitter mitt emot mig, nyduschad i kalsongerna, nöjd och glad över sin nya mobiltelefon. Själv bara fasar jag över att jag behöver byta. Det brukar ta ett halvår eller så innan jag fattar hur ny teknik funkar. Kan inte en telefon bara vara en telefon?!

Tjejer, hur är ni? Gillar ni ny teknik, eller?

• Originalrosen

*klipper hål i ett lakan och sätter mig vid datorn*

• Originalrosen

Själv kikar jag ut genom fönstret.

• Originalrosen

Den här kärringen vet inte ens vad maken har för telefon, än mindre vad jag själv har för något märke på den nya. Så'n är jag.

• Originalrosen

jo, just det! Maken har en Apple! Den är vit med ett äpple på!!!

• Originalrosen

Lapinette,
    Javisst har jag pratat om Ch Musar! Precis som anne säger så är det väldigt ojämnt och lite som man gjorde förr. Hyfsat mycket fällning också.

Jag har faktiskt bara druckit vinet med glädje till meze eller libanesisk mat. Det funkar inte till annan mat utan faller platt - detta är otroligt tydligt och något som jag har haft som tema på en vinprovning. Ch Musar var rena skolexemplet!

Ja, ni fattar - Ch Musar till meze var sagolikt gott medans de andra vinerna funkade sisådär eller inte alls, Till de tre andra smakproven på mat funkade Ch Musar sämst av fyra viner. Hepp - det är bevisat.

Andra libanesiska viner som inte åker fullt så mycket bergochdalbana är Ch Ksara och Kefraya. De funkar bra även till lite mustiga grytor, lammstek etc. (Mat du annars skulle ha ett Fitou-vin till.)

Indisk mat? Jag har aldrig provat, men kanske att en Gewurztraminer funkar till, vad tror du?

• Originalrosen

Skitsmart av dem. Hellre fullt till halva priset på maten och hela priset på drycken än nästan tomt till hela priset på allt. Imponerad av Melkers affärssinne.

• Originalrosen

Grill är ju fullt ändå så där behöver han inte.

• Originalrosen

Piggelin - Finalen i årets kock är helt korrekt i Götet - en torsdag om jag minns korrekt! Gissa vem som sitter i juryn? *flinar glatt*

Tyvärr kan jag inte åka med till Gbg eftersom jag måste stanna och hålla ställningarna, vi har en massa andra aktiviteter samtidigt.

Riktiga Margarithas är livsfarligt gott. Minns en kväll för några månaders sedan då det blev lite för mycket av det goda - och dagen efter bjöd på mycket vatten och sofflocket framför TV:n. Maken gör gruvligt goda drinkar.

Lagrad Tequila är något helt annat än tequilan jag fördrack mig på innan jag blev kärring. Tequila Knack - minns ni? *tar mig för huvudet och får värk bara av att tänka på det*

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut