Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Grattis Tinga och härligt present!! Trist med vädret i Barcelona men låt hoppas att väderprognosen är felaktig.

• Lapinette

Absolut störande då det gällande en knapptryckning på datorn som var vår miss. Vi trodde att bokningen var klar och genomförd *SUCK*.

• Lapinette

Hur går det med alla resplaner?

Själv har jag suttit och letat hotell ... never ending story och nu snöat in mig på Ojai (ovanför Santa Barbara). Hamnade där då jag älskar serien Brothers & Sisters och så visar det sig vara en mysig liten stad med massor av B&B och SPA'n. MEN självfallet får jag inte riktigt ihop det med resterande trippen.

• Lapinette

Ahhh... London hotel som är så jäkla svårt. Tycker alltid man hamnar på något rum där man knappt kan gå mellan sängen och väggen och minst av allt ställa väskan någonstans... och heltäckningsmatta. Ska spara dina tips Ab fab.

• Lapinette

lourdes - i dagens Svenska Dagbladet står det om det bästa boendet i London. Jag hittar bara en bildspecial på nätet: www.svd.se/resor/nyheter/artikel_2687089.svd men jag kan göra en kort sammanfattning.

Metropolitan - Londons i särklas hippaste designhotell.
    Läge: vid Hyde Park
    Pris: räkna med minst 200 pund natten
    www.metorpolitan.como.bz

UMI Hotel - hög serviceanda i en viktoriansk pelarfasad. Familjehoell med en aning spartanska rum.
    Läge: Notting Hill
    Pris: varierar men enkel från 59 pund, dubbel från 79 pund
    www.umihotels.co.uk

The Strafford - elegant hotelljuvel av klassisk engelsk modell.
    Läge: St James intill Green Park med Picaccadilly fem min bort.
    Pris: lägst 245 pund för enkel och 255 för dubbel
    www.shirehotels.com

Lord Milner - är en B&B med lyx som har vunnit pris för personlig service.
    Läge: Belgraviakvarteren, nära Victoria station
    Pris: från 110 pund - måste bokas långt i förväg
    www.lordmilner.com

Kensington House Hotel - viktoriansk miljö blandat med modern inredning.
    Läge: gångavstånd till Albert Hall och Kensington High Street
    Pris: enkelrum från 99 pund och dubbel från 135
    www.kenhouse.com

Travelodge - en kedja som erbjuder rum med okey säng och badrum.
    Läge: gångavstånd till West Ends teatrar och Covent Garden
    Pris: från 29 pund upp till mas 105 pund
    www.travelodge.co.uk

Rembrandt Hotelt - är ett hotell i mellanklass med neutral färgskala, minibar och fruktbricka.
    Läge: South Kensington nära Albert Hall
    Pris: varierar ofta ca 166 pund för dubbelrum
    www.sarova.co.uk

Sen skriver man att bäst för pengarna är B&B www.athomeinlondon.co.uk

• Lapinette

I övrigt så stod det även om Baskien vilket var en av mina planer (men nu bled det Kalifornien istället) för sommaren. Har klippt ut och sparat Biarritz och San Sebastian till ett annat tillfälle.

• Lapinette

Har nu bokat våra första hotell i Kalifornien (igen ... för det trodde ju vi även förra veckan!). Åter igen har vi bokat i LA då hotellet har sänkt sitt pris IGEN och så har vi bokat vid Union Square i SF. Ska försöka boka Yosemite innnan vi drar nedåt för påskfirande i 10 dagar samt att jag har skickat en förfrågan till ett supermysigt B&B norr om SF, Guerneville. Hoppas de har rum till oss, våra sista nätter i Kalifornien.

• Lapinette

Jaha, fick ett mail från B&B i Guerneville och minimum stay är 4 nätter den helgen/dagarna vi vill boka pga av att det är Laybear/Vineman events? Var tvungen att googla och på Laybear hittar jag nästan enbart japanska/kinesiska sidor så jag funderar på om det är en japansk tecknad figur men varför skulle man fira den i Guerneville?? Gällande Vineman så hittar jag desto mer. Det är ett triathlon lopp som går bland vinrankorna. Okey, jag som såg framför mig en lugn helg ute på landsbygden men lite vingårdar. Det kommer att krylla av cyklister! Måste tänka om!

• Lapinette

Telis - ja, fast jag såg framför mig lite lugn och ro de där sista dagarna innan hemfärd ... inte något jäkla Tour de France och fullbokade hotell.

• Lapinette

Japp om du hittar ett bra hotell?!! där man inte MÅSTE stanna 4 nätter.

Piggelin, bra att du sa till om en ny tråd ...

• Lapinette

Ser att den är "still up and running". Borde inte tråden vara stängd? Hmmm... vad ska den nya tråden heta?

• Lapinette

Här kommer fortsättningen på tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html

Själv försvinner jag imorgon på 10 dagars resa genom norra Europa. Vet inte (troligen inte) om jag kommer att titta in här under tiden så därför passar jag nu på att önska alla en härligt Påsk!

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut