Inlägg från: Piggelin1 |Visa alla inlägg
  • Piggelin1

Resetråden som aldrig tar slut

Rosen - i lördags drack vi Vila Santa för första gången! Gott, gott! Nu ligger dessutom ett gäng flaskor i skrubben, mmm!

• Piggelin1

Hmmm, ska jag få utslagsrösten?!

• Piggelin1

Vad mysigt med en heldag i Dublin, Ab Fab! Var ju där förrförra våren senast & det är klart bra shopping där, till helt OK priser!

• Piggelin1

Precis som jag då - två ggr i Dublin, båda gångerna med tjejkompisar. Första gången var nog runt 2000, 2001-ngnting, andra gången 2007.
    Hmmm, när vi var där senast hittade jag massor med roliga skor!
    Minns att jag hittade massor med fina kläder med, men kunde tyvärr inte shoppa alla fina klänningar jag hittade då, eftersom jag var gravid då. Minns att Moonson på stora gågatan (Grafton?) hade massor av superfina plagg, som inte var i närheten av samma sortiment som jag sett i Sverige. Mkt, mkt finare & roligare grejor.
    Lite som Zara tycker jag. Zara här i Sverige tycker jag känns rätt trist i både modeller & färger, men i andra länder kan det vara både andra modeller & framför allt andra färger. Kosntigt när det är samma stora kedja. Mest tydligt var det när jag var i NYC första gången. 2004. Var inne i flera butiker & sen när jag var i Sthlm ngn vecka efter jag kommit hem, så var jag inne i den då rätt nyöppnade (första) Zara-butiken där - inte alls samma sortiment!

• Piggelin1

Underbart med alla Barcelona-tips! Jag kopierar & sparar för framtiden jag med! Om allt går vägen med försäljningen av lgh nu, då kanske vi ska unna oss en helg i Barcelona vi med

Ja just det Lappis - var du näjd med valet Cinc Sentis?!
    Fick ni firat väninnans 30 år?! Du kanske redan skrivit om det högre upp, jag har bara läst slarvigt än så länge.

Ab Fab - tänkte på dig i förra veckan, eftersom du nämnt Ulf Wagner några ggr här! Han var på radio (Rivstart) en morgon förra veckan & pratade om att de körde lite Back to basic nu när det är kristider, dvs tillbaka till ursprungskonceptet på Basement som de hade när de öppnade för några år sen. I princip hela deras kundunderlag har försvunnit iom att de stora företagen inte längre kör några representationsmiddagar.
    Blev lite sugen på att gå dit nu när det inte är lika dyrt längre

• Piggelin1

Lappis - vi gjorde din chokladfondant i fredags! Den blev verkligen supergod. Lagade mat tillsammans med två kompisar & den ena hade förhört sig innan om vad vi skulle äta, så att han kunde shoppa lämplig dryck. Han hade shoppat tre (det märktes dagen efter när vi vaknade...) flaskor av en jättegod chilensk merlot till maten (och jag tror bestämt att jag numera snöat in på merlot-viner) & sen ngt väldigt annorlunda till efterrätten, nämligen "Black Chocolate Stout". Det var faktist jättegott till, tro det eller ej!

• Piggelin1

Ab Fab, mannen & jag har barnfritt nu på fredag & velar lite om vart vi ska gå & käka (borde bokat bord, typ igår...). Om min förkylning håller i sig, då blir det nog lite enklare a´ la Casa Nostra, annars funderar vi på Hos Pelle. Har du några andra idéer annars, dvs om förkylningen håller i sig & vi inte vill spendera för mkt? That's Amore har vi båda varit på, liksom Stearin. Vino Tapas var jag på några ggr för ett par år sen. Hmmm... Bistro Merlot var jag på senast förra veckan. Caleo är ju bra, fast där kan man inte boka bord & vi har varit där så himla många ggr (är lite sugen på ngt som vi inte varit på så mkt/alls). Behöver lite inspiration, som sagt!

• Piggelin1

Åh nej, vad trist med förkylningen när ni ska på F12 ikväll! Du får köra mkt näsdroppar innan, så att det rensar upp

• Piggelin1

Ab Fab - Björns Bar, där har ju aldrig mannen varit, kanske ska sikta på det?! Kan man boka bord därnere eller är det först till kvarn?

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut