Resetråden som aldrig tar slut
Hej tjejer,
länge sen jag hann kika in här, men nu har jag en liten stund över & har precis läst ikapp, så jag tänkte babbla på en stund
Lappis - vart i Champagne blir det ni ska bo? ...och vilket B&B i A'dam blir det?! Längtar tillbaka till båda ställena nu när du skriver om det. Massor med år så har jag hälsat på brorsan i A'dam precis vid den här tiden på året, alltid underbart att få möta våren lite tidigare där nere!
Rosen - men du har ju träffat mig Du skrev att du inte ens träffat ngn som åkt tåg i USA - mannen & jag gjorde ju det när vi var i USA för drygt 1½ år sen Fast det var ju inte direkt ngn tågluff att tala om, från Providence i Rhode Island ner till NYC & tillbaka igen. Tog väl runt fyra timmar att åka, har jag för mig. Tågen var fräscha, men det bästa var utsikten från tågfönstret, tåget körde ju längs östkusten hela vägen ner! Superfint!
Lappis & Joji - ett tips i SF:
www.bestofsanfrancisco.net/mariosbohemiancigarstore.htm
Nu var det iofs -98 jag var där, men enligt länken ovan ser det ju fortfarande OK ut, tycker jag. Fick tipset ursprungligen av ett amerikanskt ex som hade bott en massa år i SF, & tips från locals känns ju alltid mer värda
När vi var i LA bodde vi i West Hollywood, på ett sunkigt men billigt ställe (hade inte lika höga krav på std på den tiden...). Skulle absolut satsa på Santa Monica/nära havet om jag åker dit igen. Bil var nödvändigt där vi bodde i West Hollywood, även kvällstid om vi skulle käka ngnstans.
Just det - jag som alltid vurmar för tidningen RES - ur senaste numret:
www.res.se/index.php&task=viewCityguide&advSearchDestination=3_247&Itemid=63
Adamia - kul med Hongkong! Var där med jobbet för en herrans massa år sen & kan absolut tänka mig att stanna till där igen, om jag är i krokarna.