Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tinga - har tyvärr inga bra hotelltips till Helsingfors då de gånger jag varit där har bott i företagets lägenhet (moderbolaget är finskt) men du verkar ha fått bra tips av Rosen och Ab fab.

Själv har jag inte kunnat släppa reseplanerna för 2009 utan ägnat mycket tid åt (tyvärr) att surfa runt på diverse resmål. Pratade med maken igår och tillslut enades vi om 3 alterntiv (jag fick välja).
    1.) Namibia
    2.) Kalifornien
    3.) Tour de France (som inte har med cykelloppet att göra utan en stor rundresa utmed Atlantkusten upp till svärmor)

Ska nu visa resplan, antalet körda km och budget för maken och sen tar vi ett beslut. Han sa att det var lika bra att göra det så jag kan koncentrera mig på annat .

• Lapinette

Tänkte inte ta östra Frankrike alls då vi (läs främst JAG) redan har varit där en hel del. Utan ev. sätter vi bilen på tåget i Hamburg och vaknar upp i Narbonne. Sen kör vi över till Atlantkusten och tar den vägen upp över Loire och Champagne bort till nordöstra hörnan där svärmor bor.

• Lapinette

No problems! Dessutom så åker vi i sådan fall i mitten av augusti för att passa in svärmors 60-års kalas som troligen blir av den 22 augusti.

• Lapinette

Men frågan är, blir det Tour de France för er del i sommar? ... eller Grekland ... eller både och?

• Lapinette

I know! Maken gav mig därför 3 alternativ för han visste om han sa han bara 2 så skulle det bli Kalifornien och Namibia. Faktum är att hans direktiv om inom Europa inte har hindrat mig från att lägga ned förslag om Brasilien, Mauritius och Maldiverna .

Vi hade faktiskt en riktigt bra diskussion där vi pratade igenom vilken slags semester vi vill ha, hur vår ekonomi ser ut, hur man "egentligen" ska tänka vid dåliga tider (inte för att det har drabbat oss ... än så länge) samt vilka våra bästa semestrar har varit. Kom då fram att vi gillar mest när vi får besöka många olika ställen, gärna god dryck, mat och vackert väder.

• Lapinette

Om det blir Tour de France så passerar vi inte Normandie utan tar Loire och Champagne över till Lorraine.

• Lapinette

Fast någon annan här inne kanske behöver hotell i Normandie ... om inte annat så gillar jag att titta på mysiga hotell . Så släng hit den ändå!

• Lapinette

Slänger in en fråga till Adamia gällande Mallorca. Har en kollega som vill till Mallis asap dvs inte under turistsäsong. Hon ska åka med dotter på 3 år + man (som hatar charter och absolut inte vill till Mallorca). Vad kan du rekommendera dem? De vill bara komma iväg och få lite ljus på sig.

• Lapinette

Har sparat ned hotellet i Epernay samt skickat vidare infon om Mallorca.

• Lapinette

Ja, det är ju inte speciellt bra ur resesynpunkt med en eländigt svag krona.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut