Resetråden som aldrig tar slut
Tack Adamia! Skickar dina tips vidare. Min kollega gillade verkligen hoteltipset hon fick igår.
Nu är det bara en månad kvar till Barcelona!
Tack Adamia! Skickar dina tips vidare. Min kollega gillade verkligen hoteltipset hon fick igår.
Nu är det bara en månad kvar till Barcelona!
Adamia - här kommer det ... den godaste tapasen vi åt var en lunch uppe vid Diagonal. Det vart inte billigt men åhhh så gott! Här var tapasrätterna något större och matigare än på andra ställen och så fräscha och goda. Åt bla en sallad med manchego och nötter med balsmvinäger som var så fräsch och sen blev en rätt med något slags gris med en sås gjord på skinka vår andra favorit. Stället heter Bar Mut och ligger på C/Paus Claris 192. Detta lilla ställe fanns med i min guidebok ?Time Out Barcelona 2008?, en bok fylld med restaurangtips.
barcelona-guide.info/restaurant-bar-mut
Det står om weekend i Barcelona i dagens SvD. Ska kolla förslagen och ta med när vi åker i februari.
Tinga - jag ska ta fram kartan och guidboken och ge dig mer info under helgen.
Angående kronans fall mot euron så säger maken att om vi åker inom Euroland så tar vi pengarna som ligger på hans konto i Frankrike. På så vis påverkar ju inte valutakursen vår semester. Smart va?! Annars lobbar jag hårt på Namibia pga att det är billigt och att kronan inte har fallit mot NAD.
Det är så himla tråkigt med valutan - både dollarn och euron - som gör att allt blir så mycket dyrare. Vi skulle ha åkt till Kalifornien i fjol.
Det är verkligen tråkigt för oss som gillar att resa mycket.
San Fransisco är den staden i USA (förutom NY) som jag verkligen vill se!!!
Rosen - jag är inte mycket för teknik medan min make liksom är i branschen. Han har självfallet en iphone och jag måste erkänna att den är himla skoj.
Ha, ha ... jag tycker en telefon är bra så länge jag kan ringa med den och skicka sms men med makens kollar vi in vädret när vi är på semester samt att jag snor den om kvällarna för att kunna lägga patience.
Rosen är det inte du som har pratat om Chateau Musar tidigare? Vi drack den hemma hos min väninna igår. Konstigt nog så föredrog jag vinet som vi fick innan, ett mycket billigare sydafrikanskt som hette Café Culture. Vet inte om det var den kryddiga maten (indiskt) eller att vi drack vinet i den ordningen som gjorde att jag föredrog smaken av pinotage.