Inlägg från: Ab fab |Visa alla inlägg
  • Ab fab

Resetråden som aldrig tar slut

God morgon
    Vilken härlig morgon. Började dagen med bad o frukost på Hagabadet. Det gör själen glad. Skall avsluta med TUR-mässan idag. Piggelin- missade bilagan. Var exporterad till Stockholm förra helgen. Så härligt med så många inlägg!

• Ab fab

Jag tillhör också reseplanerarna även om jag legat av mig de senaste åren. Ju fler resor i tjänsten desto mer har jag blivit en husmus.

• Ab fab

Sommarsemestern blir lite hackad o malen igår. Inga stora resor planerade. En långweekend i London med tonåringarna. Det skall bli så roligt att åka med dem då det är deras premiärtur till London. jag hängde där på 80-talet så den blir väl en o annan promenad längs memory lane

Vi har hyrt hus på Öland i mitten på augusti. Golf, natur o kultur verkar det bli. O sen de där veckorna i juli har jag ingen aning om just nu. Kanske Finland- har en släkting som tillhör de där coola finska arkitekterna. han har byggt ett nytt hus på en liten ö. Ingen el, bara solpaneler. Låter lite lockande

• Ab fab

kokböcker... hmmmm de har en tendens att bli många. När jag reste mycket var kokböcker det enda jag köpte som souvenir. Sålde två lådor förra ret så nu är det kokböcker som jag faktiskt använder kvar

Igår var jag på hotellvisning- St Jörgen spa i Göteborg. Vilket underbart ställe. Har ni chancen är det verkligen ett hotell att besöka
    www.sanktjorgenpark.se/

• Ab fab

Det här är mer ett rekreationshotell lite utanför stan, inte kanske för weekend i stan
  • Ab fab

Surfar igenom alla hotellsidor just nu. Kunde inte i min vildaste fantasi förstå att det skulle bli så komplicerat att hitta hotellrum en natt i Köpenhamn i april. Och dyrt... DKK står i 1,47.. brrrr Men nu verkar jag fått napp hos hotel ibsen. Väntar på konfirmation

• Ab fab

Åh Öland skall jag till i sommar. Vi har hyrt ett hus på ekerum 15-22 augusti. maken skall spela golf o jag skall cykla omkring. Så har du några Ölandstips tar jag gärna emot

• Ab fab

jag har inte varit på Öland på säkert 20 år så det måste ju vara preskiberat

Min favoritkock är Karin Fransson på hotel Borgholm. dit vill jag gärna

• Ab fab

ja det var nog det som brann men hon är kvar på ön.
    Fågelskådning, kroppkakor och Alvaret. O Solliden... det är väl det jag vet:-9

• Ab fab

E11a- tack för tipsen. Havskajak skall definitivt ståpå att-göra-listan

• Ab fab

Ja London är djungel
    Hotellet som vi bodde på med jobbet var bra. Ligger i the City så det är ju inget sprudlande kvällsliv

Det vi bokade till familjesemestern fick jag tips om här på BT. Billigt som sjutton för det man ser ut att få OCH det ligger inte i Bayswater. Annars är en charterklassiker St Giles

• Ab fab

Jag var i NY i november. Konferens mest hela tiden men hann med några saker. Det bästa var en Sex and the city rundtur- perfekt för en älskare av serien som jag.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut