ogiftnickenyfiken skrev 2009-01-08 15:43:22 följande:
Inte frågan om man är mindre gift för det...Men det jag menar är ju att det känns onödigt att förlova sig om man ändå inte ska ha ringen på sig när man gjort det.Men jag förstår ju honom att han vill vänta.Och JA, jag kommer ha min på...Vet inte vad Du tycker att jag ska koncentrera mig på för saker.Vad som är viktigt för mig vet väl bara jag... eller?Och JAG bryr mig om andra saker med...Men ville bara veta vad folk tyckte här.Och det är klart att vi måste bry oss om vad folk säger sen, för vi vill ju inte försäga oss ang giftemålet.Så därför känns det bra att förbereda sig på vad man ska säga när/om de frågar.Och hade det varit så att min m2b hade varit en som kan tänkas fria, så hade det ju inte spelat ngn roll om bara jag haft en ring.Men alla våra nära och kära tror inte ens att vi kommer förlova oss i framtiden, ännu mindre gifta oss.Därför är det inte så troligt i deras ögon/öron att han skulle gått ner på knä med en ring. Utan att vi faktiskt bestämt detta tillsammans.Och tror de inte att vi ska gifta oss så vet jag att de kommer undra varför han inte har ngn ring.Men men, vi löser nog detta.
Märk väl att ringen bara är en symbol för förlovningen, förlovningen i sig består i överenskommelsen.