Hawaii
Imorgon bokar vi våran bröllopsresa till Hawaii. Vi blir borta två veckor i juli-aug. Någon som kanske varit där lr vet nått som är särskilt bra lr dålig, nått speciellt som man ska se lr akta sig för?
Tacksam för svar! :D
Imorgon bokar vi våran bröllopsresa till Hawaii. Vi blir borta två veckor i juli-aug. Någon som kanske varit där lr vet nått som är särskilt bra lr dålig, nått speciellt som man ska se lr akta sig för?
Tacksam för svar! :D
puffar
åååå vi vill också fara dit, vad fick ni betala?
Nää men vad härligt , vad skönt det måste kännas :-d
det känns helt underbart =)
betalade nästan 40000.- för flyg o hotell i två veckor.
Vi har också spanat på det lite... Man är ju så begränsad på den svenska sommaren på grund av väder i resten av världen...
Vilken ö åker ni till? Vad är det för standard på hotellet? Kan vara intressant att veta, när man ska titta på priser...
Jo, nog är det så alltid. =)
Vi kommer att bo på ett fyrstjärnigt vid Waikiki Beach på ön Oahu.
Hawaii ar helt underbart!!! Om ni ska bo i Waikiki, se till att ni hyr en bil sa att ni kan aka runt pa on. Sjalv alskar jag Waikiki (bodde dar i 3 ar), men jag har hort folk som aker pa semester och bara stannar i Waikiki som har blivit lite besvikna.
Annars finns det massor att gora pa Oahu, men det beror lite pa vad man vill gora.
Åh va härligt att höra från en som bott där =)
Jo, vi hade faktiskt tänkt att vi skulle hyra en bil några dagar så att vi kan utforska ön :D
Sen så läste jag någonting idag om att simma med delfiner och vandra upp för en bergtopp, kommer inte ihåg vad den hette, som vi väldigt gärna vill göra =)
Bergstoppen de pratade om va nog Diamond Head. Dit kan ni faktiskt ga fran Waikiki, eller ta bussen, sa jag skulle gora det nan dag da ni inte har bil. Annars finns det massor med underbara hiking stallen. En av mina favoriter ar Stairway to Heaven. (om den ar oppen). Annars finns det ocksa Maakua, Makapu'u hiking trails. Om ni ar intresserade av vattenfall sa alskar jag Maunawili falls. Manoa falls ar ocksa helt ok. Om ni vill se ett vattenfall dit ni inte behover ga sa langt sa kan ni aka till Waimeia falls.
En annan sak som ar kul att gora ar att aka till Laniakea beach o kolla pa alla stora skoldpaddor. De kommer upp pa stranden och man kan mata dem. (sa lange man inte ror dem)
Sen finns det ju alltid de riktiga turist grejerna man kan gora: Pearl Harbor, Polynesian Culture Center, Ala Moana, Surfing on Waikiki beach, Hanauma Bay, osv....
Sen finns det massor av fina strander man kan aka till. Min favorit ar Lanikai pa Ostra sidan av on, eller Pipeline pa Northshore.
Vilka underbara tips jag får! Ska genast skriva upp dom och börja söka runt på nätet :)
På vilket resebolag bokade ni resan?
vi bokade via travellink.se :)
tack:)
Jag har massor av mer tips om du behover....
Oh, ja tack =) Känns som att jag skulle behöva alla tips man kan få ;)