Inlägg från: Mrs Austin |Visa alla inlägg
  • Mrs Austin

Hawaii

Hawaii ar helt underbart!!! Om ni ska bo i Waikiki, se till att ni hyr en bil sa att ni kan aka runt pa on. Sjalv alskar jag Waikiki (bodde dar i 3 ar), men jag har hort folk som aker pa semester och bara stannar i Waikiki som har blivit lite besvikna.

Annars finns det massor att gora pa Oahu, men det beror lite pa vad man vill gora.

• Mrs Austin

Bergstoppen de pratade om va nog Diamond Head. Dit kan ni faktiskt ga fran Waikiki, eller ta bussen, sa jag skulle gora det nan dag da ni inte har bil. Annars finns det massor med underbara hiking stallen. En av mina favoriter ar Stairway to Heaven. (om den ar oppen). Annars finns det ocksa Maakua, Makapu'u hiking trails. Om ni ar intresserade av vattenfall sa alskar jag Maunawili falls. Manoa falls ar ocksa helt ok. Om ni vill se ett vattenfall dit ni inte behover ga sa langt sa kan ni aka till Waimeia falls.

En annan sak som ar kul att gora ar att aka till Laniakea beach o kolla pa alla stora skoldpaddor. De kommer upp pa stranden och man kan mata dem. (sa lange man inte ror dem)

Sen finns det ju alltid de riktiga turist grejerna man kan gora: Pearl Harbor, Polynesian Culture Center, Ala Moana, Surfing on Waikiki beach, Hanauma Bay, osv....

Sen finns det massor av fina strander man kan aka till. Min favorit ar Lanikai pa Ostra sidan av on, eller Pipeline pa Northshore.

• Mrs Austin

Jag har massor av mer tips om du behover....

Svar på tråden Hawaii