• birgersgård

    Syskonbarn som brudnäbbar

    Hej

    Jag undrar hur ni ställer er till följande:

    Vi hade tänkt att inte bjuda några barn till bröllopet och skriva det i inbjudan.Vi har dock bett våra syskonbarn att vara brudnäbbar eftersom vi inte ska ha någon tärna eller bestman. Är det ok att göra så här? Är det någon mer som har gjort så?

    Det jag tänker på är hur gästerna reagerar om de inte fick ta med sig sina barn.

  • Svar på tråden Syskonbarn som brudnäbbar
  • hgav

    Jag tycker att det är ok. Vi hade våra syskonbarn med på vigseln (dock åkte de med olika barnvakter efter vigseln så de var inte med på festen). Tvivlar på att någon höjer på ögonbrynen, särskilt som att de faktiskt är del av följet samt att de tillhör er närmsta familj.

  • Hemlig2009

    Vi gör också så. Min lilla systerdotter ska vara brudnäbb och hon ska även vara med på middagen. Hon är nästan 2 år då och kommer lägga sig när hon inte orkar mera.

  • Lilltrolle

    Jamen absolut, de skall ju vara i brudföljet och även om de inte vore det så tycker jag det är helt ok att göra undantag för de som helt enkelt inte KAN få tag i en barnvakt den dagen. Vi hade släktingar som valde att bara låta kusinen komma utan repsektive då alla deras svenska barnvakter var på vårt bröllop. Dem erbjöd vi att ta med sina barn om de ville.

  • birgersgård

    Tack för alla svar! Det var skönt att höra era tankar som verkar vara samma som våra egna men ibland tycker man att man hamnar i ett etiskt dilemma och då är det svårt att avgöra vad som är ok och inte ok.

Svar på tråden Syskonbarn som brudnäbbar