Inlägg från: feministbrud |Visa alla inlägg
  • feministbrud

Blir det godkänt....bara problem..

EllaMa skrev 2009-01-08 18:47:19 följande:
    Ja...1500..de är ok..men 3000kr för namn...jösses..Vet inte, för mig känns det viktigt att vi går därifrån som herr och fru ******Jätte svårt..men har väl inget väl eftersom han är helt fast i att hans namn är han..
    Det där var min situation helt och hållet. Nu ett halvår efter vigseln har jag vant mig vid att vi är en familj med olika namn och så kommer det att förbli. Frågan om vad eventuella barn ska heta kommer jag att få tampas med i framtiden.
  • feministbrud
    irresolute skrev 2009-01-08 23:44:43 följande:
    Fånigt att man måste betala för namnbyte???
    Nja, det kostar ju ganska mycket för samhället när någon byter efternamn så det är väl ganska rimligt.
  • feministbrud
    090208 skrev 2009-01-10 14:25:02 följande:
    Da hors vi om 10 ar nar det ar min tur med kids, sa har du ju sakert kommit pa nat... For jag har det precis lika-fucking-dant. Jobbigt.
    Haha, då vet du hur det är! Vilken tur för TS att det har löst sig för henne. Vi får tampas vidare
  • feministbrud
    irresolute skrev 2009-01-16 23:55:50 följande:
    feministbrud skrev 2009-01-09 09:02:20 följande:
    Varför kostar det så mkt för samhället?Klart någon måste göra det administrativa, men vet du med all säkerhet att det är en heltidstjänst som tar lång tid? För det låter inte som att det skulle ta särskilt lång tid att bara ändra någons efternamn...
    Det ska ändras i alla register och är så klart en kostnad. Det är klart att det förmodligen inte kostar 1500 kr, men det är väl satt för att folk inte ska hålla på och springa runt och ändra sitt namn titt som tätt.
Svar på tråden Blir det godkänt....bara problem..