• EllaMa

Blir det godkänt....bara problem..

Har namnproblem..
    Min sambo vill verkligen inte byta efternamn..
    jag skulle bli så ledsen om vi inte hade samma men jag har problem att uttala hans namn..
    Känns inte så kul att vara nervös eller behöva tänka på vad jag säger när jag säger mitt namn.

Jag försöker kompromissa då båda hade namnet Berg i våra efternamn....min farmor hette även de som ogift.

MEN...jag bytte från mitt gamla Berg efternamn till min mammas nya efternamn när hon gifte sig.

Hört att om jag byter innan bröllopet så kostar de bara 15oo för han behöver inte betala..bara haka på...och vår son med hoppas jag för han heter samma som jag..Men blir det inte konstigt i kyrkan vid vigseln om de kallar mig berg....

• Svar på tråden Blir det godkänt....bara problem..
  • EllaMa

Ja...1500..de är ok..men 3000kr för namn...jösses..

Vet inte, för mig känns det viktigt att vi går därifrån som herr och fru ******

Jätte svårt..men har väl inget väl eftersom han är helt fast i att hans namn är han..

• EllaMa

Ja hon hette Berg som ogift och Bergman som gift..
    och sambon heter Sloberg...

Har aldrig kunnat säga s och L ihop..gick hos barnpedagog när jag var lite för hade problem med uttalet.. blir mer shccclo hela tiden..känns inte roligt..så är jag inte direkt bästis med hans familj heller så att ta deras..eller hans pappas efternamn längtar jag inte till...

Då tänkte jag att BERG var snällt mot båda för de var lite från oss båda..om de kan säga mitt efternamn i kyrkan så skulle de ju iförsig vara de bästa...Får väl kolla upp de..

Nej de kostar inte att byta vid giftemål..men vi ska ju byta till helt nytt..då kostar de. Om jag byter till Berg innan vigseln kostar de 1500kr, när vi gifter oss och han tar mitt efternamn gör han det gratis

• EllaMa

oj...viktor har mitt efternamn..men borde väl inte va så svårt o byta de heller.

tycker berg är fint...familjen berg

• EllaMa

ja de är svårt..men jag får väl hoppas att han hellre vill heta samma som jag och vilja byta...nångång..

• EllaMa

igår sa han att han hette vad jag ville..bara han var gift med mig!

Fast han var sur innan...rädd för att han sa så bara för jag var ledsen..men sagt är sagt...Här har ni paret Berg!

Svar på tråden Blir det godkänt....bara problem..