• mammacatta

Åntligen fredag del 16

Nu är det dag för en till! Välkomna!

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"

Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

Tråd nr 1-14= 26981 inlägg
    15: 627 -> 27608 totalt

• Svar på tråden Åntligen fredag del 16
  • Gable

Grattis MC till 200!

Här har vi magsjuka. Jag är helt fascinerad över hur mycket en sån liten mage verkar innehålla. Tvättmaskinen har gått i ett dygn nu och nu börjar hon kräkas allt som tvättades igår kväll. Yippie.

Själv mår jag inget vidare så jag lär väl bli sjuk i morgon. Tjoho.

• Fru Hilde

Oj oj Gable. Jag är inte avundsjuk Måtte vi slippa säger jag bara. Jag avskyr magsjuka. Det har varit magsjuka på tösens dagis i flera veckor nu men än så länge är hon frisk *peppar peppar*

Å andra sidan har jag ett barn med åksjuka. Blärk säger jag bara. Ibland är vi usla föräldrar också som glömmer att ta med oss ombyte att ha i bilen. Igår skulle vi besöka en liten nyföding med föräldrar. Inte så kul att komma dit med barn fullt med kräk. Även om vi vet att hon bara har åksjuka så känns det ändå som om vi riskerar att de vi hälsar på ska bli rädda för att det kanske ändå kan vara magsjuka. Fick sanera barnet i duschen och låna tvätt och tork.

Var uppe o tittade till tösen nyss. Hon hade bäddat på golvet, tagit av sig alla kläder plus blöja och sov med madrassen över sig. Så är det varje kväll numera. En gång hade hon rullat in sig i madrassen och somnat.... såg ut som en levande korv med bröd typ och så hängde hon ur den där rullen och höll hårt om sin gossekanin... sött

• mammacatta

Jag lider MED dig Gable, verkligen exakt MED dig.

Hilde; guuu va gölligt!

• mammacatta

Jag glömde: jag är bjuden på bröllop på sensommaren!
    Kuvertbröllop så det blir ingen present. Lite väl dyrt kuvert, 375, men då ingår drinkarna.

Men förhoppningsvis är jag gravid då, då blir det inga drinkar.

Fan.

Men bröllop hörrni!

• Fru Hilde

Jag ska på bröllop, i slutet av maj.

• janos

Hej hej allihopa!

Skickar kramar i massor till alla som verkar behöva det. Här har Elias också hamnat i magsjuketräsket. Stackars liten, det bara rinner ur honom allt har får i sig. Det verkar vara ett farligt virus som är i luften. Här hemma säger dom att det börjar med att kräkas, fortsätter i hög feber och sen rinner det ur magen i 4-5 dagar. *suckar* Jag skulle mycket hellre tagit det än att se honom så här. Mammas lillplutt!

Hilde, vilken gullig bild jag fick i huvudet av hur lilltösen sover inlindad.

Bröllop, det lät trevligt. Inget på gång här vad vi vet.

Jag får nog återkomma med om hur resan var. Kort sumering=BRA!!!

Ta hand om er allihopa! Nu ska jag ta hand om sonen. Stora kramar

• mammacatta

Vet ni vad?
    Nu såg jag en annons om motormässa i en tidning.

Vi firar snart 4 år!

• mammacatta

Jag tänkte skriva 3 år, men ludde låg i magen och han har fyllt 3, så 4 år är det.

• janos

ja tänk! 4 år tillsammans. Det är ju snart lika länge som jag har varit med maken

Svar på tråden Åntligen fredag del 16