Inlägg från: hujjedamejj |Visa alla inlägg
  • hujjedamejj

Det här med att köpa ringar på nätet...

Hur funkar det? Hur vet du t.ex. storleken?
    Jag vet inte vad jag har för storlek, och hur vet du att den matchar förlovningsringen.. går du till en vanlig affär och kollar ut vilken ringstorlek du har och om den matchar där? Var själv på guldfynd och snokade på en schalin-ring... men det stod inte vad det var för märke på den..
    Får lite smått panik nu när schalin ska sluta sälja på nätet 1 februari... Eller är det ett PR-trick så att ALLA ska köpa så mkt som möjligt nu...? Vågar inte direkt chansa och INTE köpa, för det skiljer ju multum i butik å på nätet.
    Ett minus att jag inte kan köpa nu, är att jag ska gå ner i vikt.. Jag har redan tappat 16 kg och min första förlovningsring pga viktnedgång...
    Vilken storlek ska man ta då när man inte vet vad man väger i juni?!

• Svar på tråden Det här med att köpa ringar på nätet...
  • hujjedamejj

Ja.. Jag känner också så... Va fan... Alla kan väl inte sluta?? Och varför ska dom det? Både Schalin OCH nätbutikerna tjänar väl bra på att sälja på nätet?!

• hujjedamejj

Ja, det är ju en idé att.. "min m2b ska köpa morgongåva..." haha..
    Kan man inte gå ner till guldfynd och fråga om dom har t.ex. mountains st helen från schalins. Tror du att dom svarar att dom inte har såna då eller? Ja, det är svårt de här med nätet... men så mycket billigare... Ska nog ut och kika på ring i helgen med m2b.. Skönt att ha det gjort också så har man en "mindre" kostnad att lägga ut framöver...
    Det kostar väl inte så mycket att minska ringen.. om man nu kan det..?

• hujjedamejj

Ja, men dom lär väl fortfarane sälja mer på nätet än i butikerna.. Jag menar både nätbutikerna och butikerna får väl köpa schalins till samma pris??
    Bra att man fick veta detta att dom ska sluta sälja efter 1/2 då gäller det att handla nu eller iaf beställa innan 1/2. MEN... Ska även bli kul att se om man kan köpa ringar efter den 1 februari... för det tror jag... men vågar knappast chansa...

• hujjedamejj

Du har ju inget galleri...

Susannegbg skrev 2009-01-16 20:25:23 följande:
    Jag har fått tillbaks min ring förminskad utan kostnad. Passar hur bra som helst nu. Bild finns i galleri.Fantastiskt service av vigselringar.se och Daniel som han heter.
  • hujjedamejj

Ja, och jag som inte trodde på att schalins skulle lägga ner. Men ok, jag får ge mig. Dom ska lägga ner försäljningen på nätet.
    Har hittat en icke-schalinare som jag är förälskad i MEN ack så dyr! Den kostar 8495 kr och jag har lagt mitt tak på 5500 kr, jag kan helt enkelt inte ge mer.
    Men nu har jag hittat en "mindre finare" ring för halva priset... på nätet och det är en schalinring... Så det gäller att handla nu. Men tror ni att man måste göra en beställning INNAN 1 feb, eller ska affären vara betald och avslutad 1/2?

Svar på tråden Det här med att köpa ringar på nätet...