Ska er M2B beställa brudbuketten?
Jag har hört någonstans att det är mannen som ska beställa brudens brudbukett. Ska era män göra det? Eller gör ni det själva / tillsammans?
Jag har hört någonstans att det är mannen som ska beställa brudens brudbukett. Ska era män göra det? Eller gör ni det själva / tillsammans?
förr var det så, men idag tror jag dem flesta brudar vill vara med och beställa själv med sin bukett.
*S* Om min man hade fått beställa min brudbukett så vet jag inte vad jag fått.
Nej, jag var och beställde min brudbukett + alla övriga blommor själv. Tanken var dock att min man skulle ha hämtat blommorna, men det slutade med att min pappa gjorde det av den enkla anledningen att min man inte hittade till blomsteraffären då vi gifte oss på min hemort.
Min blivande ska beställa min brudbukett. Han är egentligen inte särskilt traditionsbunden, men just det här vill han göra och jag måste erkänna att jag tycker det är riktigt romantiskt av honom även om jag egentligen hade velat vara med och bestämma...
Min M2B ger mig pengar så jag kan köpa mina egna presenter och julklappar eftersom han tror att allt han köper bara skulle bli fel. Sällan att han skulle våga sig på att beställa brudbukett.
Ok, tack för era synpunkter. Vill nog också gärna bestämma min egen, fast hämta den skulle han ju kunna få göra :)
Ah smart..ska nog låta min m2b fixa blommorna, han är den som pysslar mest med blommorna i krukorna ute till sommar och höst :)
Fast jag funderar på att ha mestadels vilda blommor (fast planterade sånna) men vi får se hur det går:) De måste hur som helst kompletteras misstänker jag.
Nää jag vill bestämma min själv ( är ju fd florist )
Jag kommer att beställa till mig själv och även till tärnor, näbbar o bestman även till bord.
Vi kommer att lägga ut max2000kr tror jag.
Har inte träffat florist ännu men ska dit under våren.
Jag kommer att göra min bukett själv.
En rolig grej. Ska göra några prover först.
Min man beställde min, och det var den FINASTE buketten jag nånsin sett! Jag som har lite svårt att se vitsen med en brudbukett tyckte att det var ett bra sätt att ge den lite "mening".
Jeg stoler på min m2b 100% så han skal bestemme, betale og fikse buketten! Jeg har vist masse forskjellige buketter jeg liker og ikke minst hva jeg hater. Så det klarer han kjempe bra. Det handler om tillit...
Vilken fin tradition:)
Får se vad min m2b säger
När vi gifte oss i våras ville min dåvarande m2b (numera make :) bestämma blommorna; jag var med men han bestämde färg på rosor m.m i butiken. Superhärlig känsla, rekommenderas!
Männen har inte lika mycket de behöver besluta kring så jag antar en del kan tycka det är roligt att få bestämma något kring sin b2b :)
Nu har vi pratat lite om blommor :) Min m2b ska inte beställa min brudbukett, han ska binda den själv. Vi ska plantera lite egna blommor (passa på att fixa i trädgården med vita rosor, perenner, några lökar). Han är jätteduktig på att plantera blomgrupper i kruka ute så jag tror att han fixar detta med hjälp av youtube och ev hans moster. Har gett honom lite ledtrådar på hur jag vill att det ska vara, formen, vad den ska knytas med etc :)
Oooh nej! Min m2b får inte ens tänka tanken på att bestämma vilka blommor som ska finnas i brudbuketten! :P Skämt åsido, jag som är i branchen vill göra min själv (eventuellt, vi ska se hur handlingsduglig jag är när dagen kommer och jag är nervös till 1000!), och då blir det svårt om han ska välja och vraka och jag göra :P
Hur många är det förresten som gjort sina brudbuketter själva?