• sarahkka76

Skriva själv på korten?

Jag ska göra våra inbjudningskort själv men hur får jag till texten så att det ser snyggt ut? Finns det något trick? Finns det mallar som man kan använda sig av? Textfärgen är silver, ska jag skriva med penna eller finns det bättre sätt? Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Skriva själv på korten?
  • Fenixx

vi kommer skriva på datorn och skriva ut och ha i inbjudningarna. blir endast på kuverten som det skrivs för hand, med en kalligrafipenna hade jag tänkt.(en kompis med fin stil får skriva)

tycker det kan se så klottrigt ut med hanskrivet i inbjudningar.

• sarahkka76

Ja, det måste vara ngn som har fin stil. Försökte att printa men det går ingen bra. Hur gör ni? Skriver ni på word eller vilket program använder ni? Jag försökte med word och hade etiketter som inställning men det gick inte bra.

• anapanasiti

Jag har gjort min inbjudan i photoshop. Väldigt smidigt och man kan flytta texten som man vill :)

• Hemlig2009

Ja, word går jättebra att skriva i. Gör två spalter och lägg sidan ner så får du plats med 2 st på varje A4. Jag använder av gammal vana mig av Powerpoint. Våra inlagor finns i mitt galleri.

Jag skriver sen ut adresserna på klisteretiketter. Men så gör jag även till julkorten.

Lycka till!

• sarahkka76
    anapanasiti skrev 2009-01-09 19:54:15 följande:
    Jag har gjort min inbjudan i photoshop. Väldigt smidigt och man kan flytta texten som man vill :)
    Aha! Att jag inte tänkte på det! det måste jag testa.

Hemlig: okej, ska testa det med då, tack!
  • sarahkka76
    Hemlig2009 skrev 2009-01-09 19:54:30 följande:
    Ja, word går jättebra att skriva i. Gör två spalter och lägg sidan ner så får du plats med 2 st på varje A4. Jag använder av gammal vana mig av Powerpoint. Våra inlagor finns i mitt galleri.Jag skriver sen ut adresserna på klisteretiketter. Men så gör jag även till julkorten. Lycka till!
    Förresten mina kort är enkla inte dubbelvikta och är 15x15. Hur gör jag då?
  • MolsonCanadian

Vad är det för typsnitt du har i brödtexten?

Hemlig2009 skrev 2009-01-09 19:54:30 följande:
    Ja, word går jättebra att skriva i. Gör två spalter och lägg sidan ner så får du plats med 2 st på varje A4. Jag använder av gammal vana mig av Powerpoint. Våra inlagor finns i mitt galleri.Jag skriver sen ut adresserna på klisteretiketter. Men så gör jag även till julkorten. Lycka till!
  • Vi2iJuli

Ladda ner OpenOffice istället.
    Där har jag skrivit ut inbjudan till våra.

• sarahkka76
    stinch skrev 2009-01-09 20:00:26 följande:
    withthisringwedding.blogspot.com/2008/11/call...kolla där hur hon har gjort med sina kuvert, vill man få det extra snitsigt kan man göra likadant själv både på kuverten och på inbjudningarna...verkar vara väldigt lätt med bra resultat!
    Det var snyggt, men vilket pyssel!
Svar på tråden Skriva själv på korten?