Inlägg från: feministbrud |Visa alla inlägg
  • feministbrud

Någon som varit på Hainan i Kina?

Jag kom på att är på BT finns ju folk som kan hjälpa till med det mesta och därför slänger jag ut frågan om någon kan ge mig tips om semesterorten Sanya på ön Hainan i södra Kina. Jag håller på att boka hotell och vill veta var det är bäst att bo.

Andra tips är också välkomna!

• Svar på tråden Någon som varit på Hainan i Kina?
  • feministbrud

Jag puffar lite och hoppas att det finns någon som varit där.

• feministbrud

Tack saragran! Vi har kollar på just det hotellet, men det var för dyrt. Vi har hittat en fin och billigare resort i Sanya bay, men där sägs det att vattnet ska vara smutsigt. Det jag undrade var hur smutsigt vattnet verkligen är där och om det går att bo där, men om du inte lämnade resorten många gånger så antar jag att du inte var i sanya bay Vi är inga poolmänniskor, så dt kanske lutar åt att vi inte kan bo där...

Skicka gärna bilder! Jag vill gärna se! Du kan mejla mig på hanna(at)liberal.se.

Hur är prisnivån på mat och alkohol?

Vi ska också till Hong Kong först och har du tips på vad man bara måste göra det så får ju gärna dela med dig av det också!

• feministbrud

J D skrev 2009-01-11 19:12:19 följande:

Jag måste säga att jag tycker generellt sett inte att mat är så vansinnigt mkt billigare i Kina- det är ju väldigt sällan man inte får en speciell meny med åtminstone pinyin för att kunna förstå vad man ska äta och då är det special prices, tyvärr.
    Bra tips, men inte så kul. Kan tänka mig att det är så...
  • feministbrud

Saragran: Jag kollade lastminute, men det fanns bara ett hotell där nu. Vi har kollat lite andra sökmotorer och då kostar Crowne 1000 kr natten eller mer. Holiday Inn i Sanya bay är halva priset ungefär och själva hotellet verkar hur lyxigt som helst, det är bara läget jag är nervös för. Vi gillar att gå ut på kvällarna och så, men hela vår Kina-vistelse kommer att vara i storstäder, så just på Hainan har vi inte SÅ stort behov av just uteliv.

Angående HK så tänkte vi bo lite billigare, men jag ska kolla upp ert hotell! Och tack så mycket för tipset på restaurang. Vi älskar god mat och då och då väljer vi ofta på våra resor att göra en lite dyrare avstickare och det är hur kul som helst att få tips om bra mat!

Jag har en vän som har bott i HK och hon sa också att man kunde bro bra i Kowloon så vi ska nog överväga det. Det finns betydligt större utbud av billiga hotell där. Badade ni någon gång i HK?

Tack för alla tips!

Svar på tråden Någon som varit på Hainan i Kina?