Saggezza skrev 2009-01-10 23:08:57 följande:
Det där är en lätt ursäkt för att slippa ta ansvar för att var och en väljer vad man skriver i tråden.[/citat]
Här Sagessa skriver du att det jag säger bara är en enkel ursäkt....
...vilket jag inte håller med om, då mitt inlägg var en kommentar där jag konstaterade att just detta ämne är så pass kontroversiellt just på det här forumet-oavsett vad ts, du eller jag heller för den delen,tycker) så att det aldrig lär komma en dag då en sådan tråsdstart som TS kommer att få bara korta svar som "Jag blev överlämnad", följt av "inte jag".
Att så många skulle kliva in och berätta både att de INTE blivit/vill bli överlämnade, eller går medpå att överlämna eller viga dem som vill överlämnas, var kanske inte vad TS hade räknat med, men det var vad jag förutspådde och pratade om redan tidigt. Det har blivit precis som jag sa och trodde och det kommer att bli så varje gång frågan kommer upp . Det är jag alldeles säker på. Och det kommer för TS att vara fullt möjligt att dra slutsatser om hur vanligt det är med överlämning iallafall bland BT medlemmar utifrån alla olika svar.
Jag är desutom helt säker på att inlägg som HelenaOlivas nr105 är själva drivkraften för många att orka eller vilja förklara i en tråd till varför man vill att folk ska tänka till en extra gång.
Saggezza skrev 2009-01-11 17:04:03 följande:
[citat]
Först av allt så citerade jag ditt inlägg för att jag skrev svaret till dig och jag har aldrig ens tagit upp något om en ursäkt så vad du har fått det ifrån får stå för dig. Jag skrev dessutom inte att DU hade haft någon som helst ton emot TS utan att det fanns det inlägg som hade haft det. Vad det gäller ansvaret så var det inte heller riktat emot dig som person utan som en kommentar i allmänhet angående just denna tes om att det är ett forum där man minsann får skriva precis vad man vill. Man har ett val; antingen stratar man ännu en debatt eller inte där kommer ansvaret in! Man måste kunna respektera att vissa trådar inte handlar om någots vara eller icke vara vilket denna faktiskt inte hade för avseende att göra. Denna tård hade ett ja eller nej svar så varför det inte kunde ha varit ett enkelt svar kan jag faktiskt inte förstå. Och det verkar som om de flesta på BT vill förklara för TS vilket omdebatterat detta ämne är... TS:s frågar har inte besvarats med många ord och därför ÄR den OT! Bara för att tråden fortsätter skriva om brudöverlämning menas inte med att den följer TS initiala linje...