Inlägg från: Saggezza |Visa alla inlägg
  • Saggezza

Pappa som ger bort?

Vill bara påpeka att TS inte bad om att få en ny diskussion om ämnet utan bad att få veta hur många som faktiskt har gjort det på detta vis. Sedan får vi alla ha vilken åsikt om det som helst men då kan de som vill ta diskussionen ÄNNU en gång gå tillbaka till den tråden där det avhandlades sist...

• Saggezza

Det där är en lätt ursäkt för att slippa ta ansvar för att var och en väljer vad man skriver i tråden. Alla kan själva ta ansvar för att hålla sig till det TS ville ha svar på. För min del behöver man inte hålla sig till en tråd men man kan däremot skriva svar i relevans till den ställda frågan och i detta fall var den inte för eller emot utan hurvida det fanns någon som hade gått in med sin pappa. Vill man sedan stöpa ämnet för tiotusendegången är man fri att starta en tråd för det ändamålet. Det var ju inte precis den vänligaste ton som mötte TS heller. Alla följer inte forumets innehåll som många andra på BT och vet därför inte att saker och ting är heta potatisar men de måste ändå kunna ställa en fråga utan att bli indragen i ännu en diskussion...

passionsblomman skrev 2009-01-10 21:26:31 följande:
    Å, det kommer aldrig att kunna startas en tråd i det här ämnet utan att åsikterna i frågan kommer att dyka upp i densamma. Det går ju verkligen inte att veta i förväg vilken het potatis det är, men det kanske inte gör något att uppdagas?Det kommer aldrig att bli så att diskussionen bara förs i en enda tråd. Så är det ju med hela forumet, frågor återkommer och det böljar fra och tillbaka. Det är väl som det ska. Däremot är det ju skönt om man klarar att hålla en respektfull ton och helst försöker förstå varandras utgångspunkt också. Så är det inte alltid i trådarna...
  • Saggezza

Först av allt så citerade jag ditt inlägg för att jag skrev svaret till dig och jag har aldrig ens tagit upp något om en ursäkt så vad du har fått det ifrån får stå för dig. Jag skrev dessutom inte att DU hade haft någon som helst ton emot TS utan att det fanns det inlägg som hade haft det.

Vad det gäller ansvaret så var det inte heller riktat emot dig som person utan som en kommentar i allmänhet angående just denna tes om att det är ett forum där man minsann får skriva precis vad man vill. Man har ett val; antingen stratar man ännu en debatt eller inte där kommer ansvaret in! Man måste kunna respektera att vissa trådar inte handlar om någots vara eller icke vara vilket denna faktiskt inte hade för avseende att göra. Denna tård hade ett ja eller nej svar så varför det inte kunde ha varit ett enkelt svar kan jag faktiskt inte förstå. Och det verkar som om de flesta på BT vill förklara för TS vilket omdebatterat detta ämne är...
    TS:s frågar har inte besvarats med många ord och därför ÄR den OT! Bara för att tråden fortsätter skriva om brudöverlämning menas inte med att den följer TS initiala linje...

passionsblomman skrev 2009-01-11 14:50:53 följande:
    Jag tar fullt ansvar för vad jag skriver! Vad andra skriver får de ta ansvar för själva.Jag behöver inte be om ursäkt för något jag hittills skrivit.I förhållande till den av TS ställda frågan har jag bara onstaterat att den frågan hör till dem som aldrig kommer att få ett enda enkelt svar, då det berör ett ämne som egegerar många. Jag har dessutom försökt kortfattat förklara för TS (för att hon själv säger att hon är ny här och inte visste) lite VAD det är som gör saken till en het potatis.Jag har inte använt något annat än en vänlig ton, så varför du citerar just mitt inlägg för att kritisera tonen i tråden undrar jag ...håller med om att det var onödigt med suckar i början, men det bads ju raskt om ursäkt för.Tråden har dragit iväg med ungefär så många inlägg som jag trodde sedan jag läste senast......och den är inte OT. Den handlar om brudöverlämning och skälen man har för det beslutet kommer som naturliga följdfrågor. Så blir det i öppna forum.
Svar på tråden Pappa som ger bort?