Inlägg från: JS76JS |Visa alla inlägg
  • JS76JS

Pappa som ger bort?

Jag anser mig vara en människa med sunda värderingar osv. och min far ska leda mig fram i kyrkan och ser absolut ingenting negativt i detta. Jag är mkt. förvånad över vissa av åsikterna härinne ang att det skulle vara någonting negativt.

Ett råd till alla som funderar på hur de ska göra vid vigseln är att följa sitt hjärta och göra som man vill, göra det som känns rätt.

• JS76JS

Jag tycker att det är en fin gest att min far leder mig till min blivande pga. olika omständigheter som jag inte vill tala om här. Att det skulle vara ett hån mot mindre lyckligt lottade medsystrar har jag inte tänkt på tyvärr. Det finns tyvärr mycket vi skulle behöva undvara pga. att det skulle kunna vara ett hån mot mindra lyckligt lottade människor som: konsumtion,resa, hur mkt vi äter osv.

• JS76JS

Jag skulle varken se det som ett problem eller som en glädjande utveckling, detta är ingenting som jag tycker bör reflekteras över speciellt mycket. Jag tycker mycket om många saker i samhället men detta är ett ämne som jag tycker är ganska fånigt att diskutera över, det finns viktigare saker att tänka på.

Jag anser att varje människa bör göra det som känns rätt i hjärtat, men tyvärr finns det människor som gärna vill överföra sina värderinga till andra på ett ganska aggressivt sätt.

• JS76JS

Pandis81: bra sagt, jag kan inte annat än att hålla med!

• JS76JS

det är tur att vi alla är olika....

• JS76JS

istället för att bli uppförd och att så tydligt trycka ner och kränka dem av oss som vill gå in med vår far, kan ni inte istället försöka att se saker och ting ur ett annat perspektiv än ert eget och istället på ett positivt sätt se att vi alla är olika och respektera det.

• JS76JS

det är ingen fin gest för dig. Läs alla inlägg så kanske du finner relevanta argument. Vad du tycker spelar i det hela inte så stor roll, men att jag vill gå in med min far spelar stor roll för mig och det är av anledningar som du inte har med att göra. Jag tycker att det är kränkande att man försöker underminera någons åsikter och att håna någon annan person.

jag förstår er som är av den åsikten att ni tycker att traditionen är den att man blir bortgift eller likande. Jag är absolut medveten om att det har varit så i sverige och är så i andra länder, men som jag tidigare har sagt: så är givetvis inte fallet för mig och många andra som vill gå in med vår far. Och om det nu vore så, är det fortfarande inte upp oss själva hur vi vill göra? Blir så trött på folk som försöker pracka på andra hur man ska göra, bete sig osv.

• JS76JS

Tycker absolut att vi ska ha ett jämnställt samhälle och kämpar för det varje dag, men kanske på lite andra sätt. Alla sätt är bra tycker jag!

• JS76JS

räcker inte det? För de paren som väljer det argumentet verkar det räcka, kan det då inte räcka för andra?

• JS76JS

tack ario. Nu ska jag åka till skolan

Svar på tråden Pappa som ger bort?