Inlägg från: DanKat |Visa alla inlägg
  • DanKat

Pappa som ger bort?

Ursäkta, men jag har en OT-fundering utifrån vissa inlägg här. Vad är det ni tycker är fel med Herr/Här Gårman egentligen?? För mig är det bara en ordvits (som jag tycker är väldigt fyndig ) Att ersätta det med "Fru Gårman" är enligt mig superfånigt.

• DanKat
    MulleNuh skrev 2009-01-11 20:52:10 följande:
    Joo men iaf.. Det är ömöjligt att få reda på sanningen.. Det är ju bara spekulationer..
    Är det ingen här som har Plus-medlemskap? I så fall kan ju den personen starta en omröstningstråd om hur många som blivit/ska bli överlämnade, då får man ju iaf veta ungefär hur stor andel av folket här på BT som gör det. Sen lär det ju bli diskussioner i även den tråden om brudöverlämnandets vara eller inte vara, men det är ju ändå lätt att se omröstningsresultatet
  • DanKat

Nancy Drew skrev 2009-01-11 21:04:06 följande:

Statistikexperten säger att enda sättet att verkligen ta reda på hur (o)vanligt det är med brudöverlämning är att skicka ut enkäter till ett antal slumpvis utvalda församlingar och sammanställa dessa. Allt annat är bara spekulationer.(Men en kvalificerad gissning är att överlämningarna är överrepresenterade på BT).
    Jo det är sant, men det skulle ändå vara intressant att testa här på BT i brist på någon "riktig" undersökning, även om det förstås inte kan ses som något tillförlitligt resultat
  • DanKat
    Duchess skrev 2009-01-11 23:28:54 följande:
    Jag frågade min pappa vad han skulle sagt om jag frågat honom om detta. Han skrattade och sa "men jäntong, visst har jag väl lärt dej å gå själven"?
    HAHA Vilken underbar kommentar!!
  • DanKat
    Tooticki skrev 2009-01-12 11:44:09 följande:
    Inlägg 177 i denna tråd, bara ett exempel.
    Haha, ja det var verkligen ett klockrent exempel
  • DanKat
    ario skrev 2009-01-12 12:04:43 följande:
    Det låter lika dumt som att säga: varför ha sprit på bröllopet? Är inte det skadligt för kroppen? Ska man inte ta hänsyn till andras hälsa?
    Jag hängde inte exakt med på vad det var som skulle låta lika dumt som frågorna du radar upp, men jag tycker inte det låter ett dugg dumt att ställa dom frågorna inför sitt bröllop
  • DanKat
    Emmet99 skrev 2009-01-13 10:50:32 följande:
    Och kom inte och säg att ALLA tänker att det är negativt, innan jag satte min fot på BT hade jag aldrig hört talas om att det skulle vara något annat positivt, och vi är många om det. Ingen jag känner har någonsin hört att det skulle vara något negativt. Inkl våra bröllopsgäster.
    Jag kan säga att jag hade en negativ bild av brudöverlämning även innan jag började sitta på BT, utan att ha hört ett enda argument.
  • DanKat
    feministbrud skrev 2009-01-13 13:00:03 följande:
    Jessie Gustav skrev 2009-01-13 12:06:19 följande:Det är bara så att ALLA väljer just det av olika själ. Är det verkligen ingen som ser ett mönster?
    Haha, JAG ser ett mönster Men det var nog dom som är för överlämning du ställde frågan till antar jag
  • DanKat
    MulleNuh skrev 2009-01-13 15:30:31 följande:
    jaha har hon stuckit?! Klok tjej!
    Hade inte du skrivit att du också skulle sticka? Haha, ta det inte negativt, jag tycker det är intressant att läsa allas inlägg i den här tråden men jag blev bara förvånad eftersom jag uppfattade det som att du skulle sluta hänga i den här tråden
  • DanKat
    Emmet99 skrev 2009-01-13 21:50:55 följande:
    jamen det är det jag undrar, varför skulle ens pappa bli glad för att göra något ifall det är så fruktansvärt mot en? Borde inte ens pappa vilja ens bästa? Tycker det verkar väldigt motstridiga argument, även om jag förstår vad du menar. Men nu skall jag sova brudar, är helt slut! Gnatt
    Pappan har nog knappast tänkt på den betydelsen om han blev rörd av frågan.
Svar på tråden Pappa som ger bort?