Inlägg från: MV85 |Visa alla inlägg
  • MV85

Pappa som ger bort?

Duchess skrev 2009-01-10 22:05:37 följande:
    Det tycker jag också, men inte om man väljer en kyrklig vigsel.
    (Vet att citeringen blir lite halvgammal nu, men såg denna tråden idag)

Det här är för mig en intressant infallsvinkel av den anledningen att JAG har inget jättebehov av en kyrklig vigsel med böner osv då jag personligen inte är troende, men till bilden hör då att min blivande faktiskt är det - och det ordentligt. Han har planer att läsa till präst, och ett bröllop utan kyrkan vore helt otänkbart för honom.
    Ska man då inte kunna få ha t.ex brudöverlämning som jag vill ha, för att kombinera med hans önskemål om att ha en kyrklig vigsel? (bara mina tankar)
  • MV85
    Aleta skrev 2009-01-15 13:28:45 följande:
    Svenska kyrkan tar avstånd från den seden och det är upp till enstaka präster om de vill tillåta det. En del gör det för att slippa bråk...
    Det vet jag om... Vi har en tilltänkt präst som inte ser något problem i det, då vi inte har en präst från svenska kyrkan, utan från en frikyrka.. sedan har vi hittat en kyrka som inte har några problem att hyra ut till oss med denna präst.
  • MV85
    Aleta skrev 2009-01-15 13:53:41 följande:
    Då har du löst den biten, nu kan du läsa igenom hela tråden och ta ställning till den moraliska/jämställdhets frågan.
    hahaha jag är helt fel person att göra det, eftersom jag inte ser mig som jämställd med min blivande och inte heller så önskar vara *oj vilket hysteri det kommer bli nu*

O ja.. jag är svensk.. med svenska föräldrar... o han är svensk... med svenska föräldrar...
  • MV85

Okej... O nu blir jag snart klassad som "pervers" eller "sjuk i huvudet" oxå... hmmmm

För mig handlar det om min läggning.
    Jag är min man undergiven... sexuellt... och för mig är det något som går även in i vardagen och därmed mitt sätt att agera/önska agera kring honom.

Där med inte sagt att jag är sådan mot ALLA män i alla situationer, utan detta gäller enbart med min partner.

Sen är både han och jag väldigt konservativa på sätt och vis.. Vi har konservativa önskemål, trivs inte med de nya "moderna" prästerna, tycker mycket av det som händer politiskt är vansinne och anser oss båda vara födda i fel tid..

• MV85
    Stardusty skrev 2009-01-15 14:18:35 följande:
    Hur ter sig det i vardagen, alltså på vilket sätt är du undergiven din man? Är det i den bemärkelsen att det är han som bestämmer allt eller visar det sig på andra sätt?Jag frågar inte för att nervärdera dig, utan jag är genuint nyfiken.
    Trevligt med någon som tar sig tid att fråga, istället för att döma - det uppskattas.

I vardagen märks det inte särskilt mycket för den som inte är medveten om det eller extremt uppmärksam.
    Det handlar om små saker.. Som att jag i regel går ett halvt steg bakom honom (min hand i hans, men bakifrån, så min axel ligger mot hans med min framsida mot hans baksida),att jag alltid tillfrågar honom om det är något beslut som ska tas, han har alltid sista ordet - där med inte sagt att vi inte kan bråka om hur det ska vara för det, ber han mig göra något försöker jag se till att göra det så snabbt som möjligt och vet att det egentligen inte är en förfrågan, utan ett artigt sätt för honom att tala om för mig att jag ska göra det.
  • MV85
    Emmet99 skrev 2009-01-15 14:35:17 följande:
    Jag vill mest säga att jag absolut inte tycker du är sjuk eller pervers eller någonting. Jag förstår och respekterar er totalt. De är ju av fri vilja och inte tvång att ni väljer att leva så, och så länge ni mår bra och är lyckliga och ingen tar skada.
    Lyckligtvis blir din reaktion vanligare och vanligare, men än är den tyvärr mer ett undantag än regel - även om det till stor del är en generationsfråga...

Saken är den att detta tillhör bdsm-världen.. en del av den... Och andra delar av den världen har fram till årsskiftet faktiskt här i Sverige varit klassat som psykiska sjukdomar.. Helt sanslöst, men så är det!
    Tack och lov för lagändringar!
  • MV85
    Emmet99 skrev 2009-01-15 14:41:53 följande:
    va? Är det sant?? Att det varit klassat som psykisk sjukdom alltså? Det är ju helt vansinnigt! bdsm är ju inte direkt ovanligt heller. Jag tycker mest det är cred att man står för och lever ut det man gillar =)
    Japp... sanslöst med sant.. Har varit en del firande på lite klubbar och olika ställen på nätet nu efter nyår då "vi" alla är glada att det äntligen plockats bort...
    Finns pg.a det par som förlorat vårdnaden av sina barn när socc blivit larmade att kvinnan (eller mannen) blir misshandlad av sin respektive..
  • MV85

Mörk Ängel skrev 2009-01-15 16:32:56 följande:

Jag kanske är helt efter, men vad är BDSM?MV85: Detta var verkligen nytt för mig! Får man fråga av ren nyfikenhet om du är uppfostrad på ett visst sätt eller hur det ser ut mellan dina föräldrar? Jag tror nästan att det undermedvetet är tvärtom här även om vi ser varann som jämlika så känner jag att jag är höjd till skyarna av min sambo (vilket jag alltid drömt om att få vara). Jag tycker det är otroligt häftigt att se olika åsikter och beteende i relationer så jag frågar bara av nyfikenhet!
    Mina föräldrar är/var helt jämställda. De har dock inte levt tillsammans sedan jag var 13 år, så det är inte från dem jag fått denna bild det är jag på det klara över. :)
    bdsm = Bondage, Dominans, Sadism, Masochism
  • MV85
    MulleNuh skrev 2009-01-15 16:41:39 följande:
    NÄr dom rider på deras ryggar..
    hahaha det du refererar till där heter ponyplay och är långt från något alla inom bdsm pysslar med..

Men jo, ni har rätt... It goes both ways.. :) Finns även individer som är switch - alltså som byter och ibland är dominanta och ibland undergivna
  • MV85
    MulleNuh skrev 2009-01-15 16:47:41 följande:
    haha, ja men erkänn att det är lite skoj när dom rider så där!?
    Personligen är det inget som är iblandat i vårt utövande, men jag har goda vänner som har det.. så huruvida det ser komiskt ut eller ej ska jag nog inte uttala mig om :) ;)
  • MV85
    MulleNuh skrev 2009-01-15 16:54:12 följande:
    haha ok.. Nej jag kan förstå att du inte vill uttala dig!Inget är fel eller konstigt!! Vi gör säkert superskumma grejer i sängen som du skulle rynka på näsan åt!!
    hahaha det tror jag inte, men i alla fall :)
    Jag tillhör dom som inte dömer vare sig de som väljer ett "vanligt" sexliv eller de som väljer ett baserat på fetishism eller bdsm :)
  • MV85

"det andra" är inte för alla :) Har en kompis som hade blivit kallad pryd pga att hon inte hade provat något annat än "vanligt"... då blev jag arg...
    Ingen har med att göra vad andra gör för val, så länge den som gör valen mår bra av dem... Det är min åsikt...
    "Vanligt" sex är enligt mig trevligt det med.. ibland... i små doser... *s*

• MV85

Denna tråden är nog nästan så urflippad det kan bli *s*

• MV85
    esset50 skrev 2009-01-15 19:50:08 följande:
    Är det överhuvudtaget någon som svarat på TS fråga i denna tråden?
    Ja, det var det jag gjorde... därför det flippade ur *s*
Svar på tråden Pappa som ger bort?