Inlägg från: MolsonCanadian |Visa alla inlägg
  • MolsonCanadian

Pappa som ger bort?

Fast det beror väl snarare på att de tillhör en generation som drabbats av USA-invasion?

Standard har i Sverige alltid varit att gå in tillsammans.

MulleNuh skrev 2009-01-11 20:04:39 följande:
    Jag har ju min nya synpunkt på detta, men jag är ändå väldigt förvirrad..Nu i ca 6 månaders tid har jag hört om detta.. Och alla jag pratat med tycker/tror att detta är det mest vanliga man kan göra när man gifter sig. Alltså att gå in med sin pappa.Alla blir shockade över att människor känner så starkt för detta som dom gör! Så jag tror inte innerst inne att det är OVANLIGT att bruden går in med sin pappa.. Tvärt om faktiskt..MEN alla som är MOT överlämning vet ju kanske bara mest om just de vigslar som paret har gått in tillsammans..Och de präster har kanske bara haft sådana som vill gå in parvis.Det betyder ju inte alls att det itne är väldigt vanligt med brudöverlämning..Oj va rörigt detta blev. Jag skyller på min bakfylla... Hoppas NÅGON förstod vart jag ville komma?!?
  • MolsonCanadian

Du..?

ario skrev 2009-01-12 21:47:49 följande:
    det klart det är han som bestämmer?vem skulle annars bestämma?
  • MolsonCanadian

Vem var det som skulle bestämma vad då?

ario skrev 2009-01-12 21:56:53 följande:
    vi både två kommer överens om giftemål, inte min far.Att fråga min far innan är bara en fin gest.
  • MolsonCanadian

Var det han, dvs pojkvännen, som skulle bestämma att han skulle fråga din far??
    Hjälp mig. Vem var det som skulle bestämma?

ario skrev 2009-01-12 22:08:24 följande:
    Att vi var överens om att han skulle fråga min far om min hand.
  • MolsonCanadian

Så det var ingen som skulle bestämma som du skrev..??

ario skrev 2009-01-12 22:13:26 följande:
    Nej, vi båda två tycke samma sak.
  • MolsonCanadian

Min far uppskattar helt klart att hans blivande svärson visar honom respekt genom att behandla hans dotter som en människa och inte som en ko.

• MolsonCanadian

Du menar att det inte är sakligt att förtydliga att vad den ena uppfattar som respektfullt uppfattar den andre tvärtom som respektlöst?

Aleta skrev 2009-01-12 22:42:56 följande:
    Hmmm, jag tycker inte att kor för debatten framåt heller...Jag föredrar lite sakligare argument.
  • MolsonCanadian
    ario skrev 2009-01-12 22:45:58 följande:
    Skulle snarare känna mig som en ko ifall han inte frågade om min hand.
    Hur tänker du då?
  • MolsonCanadian

Åh?
    Ja, en del har allt 40-talisterna lyckats undvika få om bakfoten.

Duchess skrev 2009-01-12 22:50:49 följande:
    Det verkar som att våra fäder har en del gemensamt.
  • MolsonCanadian

Vem jämförs med en ko?

Min far skulle tycka att han misslyckats i sin uppfostran av mig om JAG kände ett behov av att bli inledd som en ko. Hur andra känner över deras uppfostrans resultat har jag inte uttalat mig om.

Någon måtta får det väl ändå vara på svansandet för överkänsliga bridezillas?

Aleta skrev 2009-01-12 22:56:43 följande:
    Nej, att kasta in kor i debatten kan ganska snabbt leda till att det urartar. Att jämföras någon med en ko kan uppfattas som förolämpande.Att skriva det du just skrev är sakligt.
Svar på tråden Pappa som ger bort?