Inlägg från: ario |Visa alla inlägg
  • ario

Pappa som ger bort?

Tack

Emmet99 skrev 2009-01-12 12:03:13 följande:
    jag har varit med i en av de där supertrådarna, och det var anledningen till att jag inte alls tänkt skriva här egentligen. Min erfarenhet från den tråden var att folk envist och konsekvent ignorerade alla möjliga synvinklar utom sina egna, så därför gav jag upp eftersom ingen ändå var intresserad av annat än sina egna ord och visdomar. (ok, fine inte alla, det är att vara alldeles för generaliserande, men i det stora hela) På samma sätt som de som vill bli "överlämnade" kan fundera på hur det kan tolkas att de gör det, tycker jag att de som starkt motsätter sig faktiskt kan ta och fundera på varför de här tjejerna vill det, annat än att förlöjliga och lägga in ord i munnen på dem. Vill ena parten att man skall lyssna på deras argument har man banne mig en skyldighet att lyssna på sin "motståndares" också
  • ario

Så länge jag är nöjd så bryr jag mig inte så mkt vad andra tycker. Men jag lyssnar gärna om jag vet att personen också lyssnar på mig. Men otroligt störande att folk dömer så fort bara för man har andra åsikter.

Duchess skrev 2009-01-12 12:09:29 följande:
    Jag hoppas att du någon gång inser att det intryck vi får av dig när du skriver sånt här inte direkt är till din fördel....
  • ario

Jag tycker inte brudöverlämning är en symbol för kvinnoförtryck. Snarare som fin gest!

• ario

klart, men jag tycker fortfarande att du ska göra PRECIS som du vill på ditt bröllop..så länge du mår bra av det!

Duchess skrev 2009-01-12 12:15:48 följande:
    Du lyssnar gärna då? Så bra. Men det är inte det intryck som man får av tidigare inlägg du skrivit.
  • ario

Att min far står vid min sida fram till mitt bröllop:)

*står vid min sida* ser jag det som om han stödjer mig till mitt beslut.

anne på grönkulla skrev 2009-01-12 12:21:58 följande:

Nu är vi tillbaka i "fin gest". Vad är fint med den?
  • ario

För mig symboliserar det respekt, för andra kvinnoförtryck, Men jag står fast vid min beslut och tycker andra bör också göra det.

Vi dramatiserar allting som inte passar oss då vi inte delar samma åsikter.

• ario

oj,. jag sa fel!!

jag har valt min bror som ska leda mig fram till altaret. Anledningen till jag valde honom är för att han är mkt nära mig!

Men jag skulle lika gärna kunna ta någon annna också!

anne på grönkulla skrev 2009-01-12 12:26:34 följande:

Varför är det viktigt att ha pappa med då? Varför inte mamma? Och, om du behöver din familjs stöd fram till altaret, varför klarar sig din blivande man utan det?
  • ario

Varför vill ni ha vit klänning på er? Det symboliserar oskuld eller hur?
    Är det inte lite gammaldax? Bör vi inte byta till en annan färg då många inte är oskulder vid giftemål?

Bör kvinnan vara oskuld vid bröllopet? varför kan inte mannen har på sig vitt? Betyder det att det är bara kvinnan som bör ha på sig vitt för att säkra sig för att hon är oskuld?

Stardusty skrev 2009-01-12 12:32:28 följande:
    Ja, om det var ett sakligt argument skulle jag gärna lyssna. Men att säga "för att jag vill det" är liksom inget jag känner att jag kan relatera till.
  • ario

hehe, jag hat hört att det är slöjan..sen trodde jag den vita klänningen..

iallafall, då säger vi kronan! varför har inte kille en krona?

MulleNuh skrev 2009-01-12 12:40:02 följande:
    Det är brudkronan som symboliserar oskuld! Inte vit klänning! Lite har jag lärt mig här på bt!
  • ario

men det är många som bär krona!

feministbrud skrev 2009-01-12 12:47:00 följande:
    anne på grönkulla skrev 2009-01-12 12:43:12 följande:
    Samma här.
Svar på tråden Pappa som ger bort?