Pappa som ger bort?
Jag tycker inte att nåt av det där behövs, jag blev gift utan nåt av det.
Den sista meningen förstod jag dock inte...?
Jag tycker inte att nåt av det där behövs, jag blev gift utan nåt av det.
Den sista meningen förstod jag dock inte...?
Jag använder inte de orden själv för att förklara eller försvara företeelser. Jag noterar att folk som vill förklara sin användning av överlämning ofta använder de orden och undrar varför.
Varför behövde du tryggheten i en förälder med dig men inte din man då? Pratade ni nånsin om det?
Sorry, du missförstod min fråga - funderade ni nånsin på om din man behövde stöd och trygghet i form av en av sina föräldrar med vid altaret?
Intressant. Varför tror du att så många verkar resonera precis som ni då? Att tjejen behöver en manlig släkting med sig (föräven om många säger som du att det var en slump att det blev pappa så blir det ju också alltid pappa ändå, med en bror som främsta ersättare) medan killen inte har lika nära relation till sina föräldrar och behöver lika mycket stöd och trygghet in i äktenskapet?
Så sant men det är första gången jag hör talas om nån som faktiskt går in med sin mamma (men har hört många säga att "det lika gärna kunde varit hon") och fortfarande har jag inte pratat med nån om det.
Nåja, jag tycker nu inte att nån av parterna borde behöva sina föräldrar just vid altaret - men det är min åsikt. Förstår ni varför jag tycker det sticker i ögonen när alla hävdar att det är en slump att det blir som det blir men så blir det ändå oftast likadant? Känns det som ett underliggande mönster och inte en personlig slump eller ett eget val då?
Tja, t ex tycks många här fast övertygade om att kvinnan behöver stöd i sin ursprungsfamilj och sina föräldrar vid altaret medan det är lika självklart att en man som ingår äktenskap inte behöver det.
Jag kan inte se nån annan möjlig slutsats av alla de enskilda berättelser vi hör på BT om varför man väljer överlämning. Ser du nåt annat?
Om en tjej gör valet, visst - MEN när 20 eller 200 eller 2000 gör precis likadana val så funderar åtminstone jag över vad det säger om dem som grupp och om vår tid och vårt samhälle och vilka förväntningar de själva och omgivningen har. Är det konstigt? Agerar vi alla helt utan referens till vår omgivning? Det tror inte jag.
Tråkigt om ni inte kommer gifta er som ni planerat - och ännu tråkigare om du tror att någon här skulle vara skadeglad för det. Då tror jag att du helt missat poängen med diskussionen.
Man får vara ledsen när saker går helt fel. *kramar om*