• Denvilsna89an

Graviditets symtom trots negativa test

Hej,

Nu är det såhär att jag har gjort två graviditets tester och dem har båda två varit negativa. Men jag har graviditets symtom ändå, så som ömma bröst och det högra har börjat o bli lite hårdare! Men man kan väl inte tänka sig till att brösten blir hårda om man inte är gravid?

Jag äter medicinerna Cymbalta (antidepressiv medicin) och Lyrica (smärtstillande), jag vill vara gravid men samtidigt inte... Men är det så att jag är gravid så kommer jag ju och behålla barnet... Jag är ju trots allt tillsammans med barnets far och vi har varit tsm sen den 1 nov-08. Vi är båda två med på att vi ska skaffa barn. Sist jag hade min mens så varade den i bara 2 dagar o detta har ALDRIG o nu menar jag ALDRIG tidigare hänt, inte ens då jag kom in i puberteten hade jag mens i 2 dagar.

Jag är 19 år gammal, jag behöver verkligen få hjälp... Är det såhär att jag inte är gravid så måste jag gå o se om jag har samma sak som min mamma... Hon hade verkligen jättesvårt för att bli gravid och fick många missfall innan mig o min syster! Väldigt tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Graviditets symtom trots negativa test
  • Rebellen75

Det kanske har gått för kort tid. Syns inte förens i vecka 4 el 5. Jag var gravid i v 9 innan det visade att jag var gravid ( blev lätt chockerad)

• Denvilsna89an

Kan jag vara gravid då trots att jag hade mens i så få dagar? Min kille kommer ju i mig varje ggn vi har sex (lite mkt info kanske men underlättar så ni förstår!!!) O vi har sex varje dag i stort sett... Har typ mensvärk nu men ingen mens o min mens är inte förväntad o komma förräns om 2 veckor!!!

• Rebellen75

Man kan blöda även om man är gravid. Hade en bekant ( mycket äldre än dig ) som inte viste att hon var gravid alls förens det var dags för förlossning. Visst hon var ganska kraftig men hon hade haft småblödningar under hela graviditeten. Hur märkligt det än låter.

• Rebellen75

Men det kan också vara att du har en ny ägglossning därav svulna bröst vänta till mån och ring barnmoskan så får hon testa dig.

• ario

Kontakta din läkare omedelbart om du blir gravid, om du tror att du är gravid eller planerar att bli gravid under tiden du använder LYRICA

• Denvilsna89an

Visst jag är ju lite övervikt (är runt 170 cm lång o väger ngnstans mellan 82-84 kg) Vägde runt 80 kg innan jul, lyckades gå ner ngt kilo... Så är verkligen i behov av hjälp alltså...

• Denvilsna89an

Har pratat med den som skriver ut Lyrican jag kan äta den tills jag är i månad sex ario

• Rebellen75
    Denvilsna89an skrev 2009-01-10 23:14:02 följande:
    Visst jag är ju lite övervikt (är runt 170 cm lång o väger ngnstans mellan 82-84 kg) Vägde runt 80 kg innan jul, lyckades gå ner ngt kilo... Så är verkligen i behov av hjälp alltså...
    Det jag menade att hon var överviktig och inte märkte att magen växte. Så det blev en riktig chock när hennes karl kom till Akuten och sökte henne och fick till svar att hon låg på Förlossningen.
  • Krystal

Vill inte låta otrevlig, men är det inte lite tidigt att börja planera barn efter bara lite mer än två månader tillsammans? Speciellt när du är bara 19 år...

• Denvilsna89an

vi har träffats i mer än 4 månader så.. men visst det kan verka tidigt o så det kan jag förstå... tkr med att det är för tidigt i vissa lägen dock ej alla... en f.d. kompis till mig hon blev gravid redan då hon precis blivit tsm med sin kille idag är hennes son snart 2 mån hon är sj med 19

Svar på tråden Graviditets symtom trots negativa test