Inlägg från: MolsonCanadian |Visa alla inlägg
  • MolsonCanadian

Det var inte ett dugg svårt och det går knappt att inte "lyckas" göra dem. De är gjorda i ett helt vanligt word-dokument fast med hjälp av WordArt så att man kan flytta omkring texten.

first lady skrev 2009-01-11 12:32:47 följande:

Jag vill oxå vet hur du lyckade göra dom?
  • MolsonCanadian

Jadå. "Guds gåva till mig"

SofieochJamie skrev 2009-01-11 12:51:45 följande:
    Får man lov att fråga vad Donum dei Mihi betyder?
  • MolsonCanadian

Nämen! Nu blir jag verkligen überglad och tackar ödmjukast.

Det är Scriptina i mitt namn och Felix Titling i Jonas. Brödtexten är Apple Garamond, men den ser man väl knappt på bilderna.

• MolsonCanadian

Ja, vi skriver ut med vanlig färglaser. Kommer ha ett blankare vitt papper i tjocklek 160. Provkorten är gjorda på helt vanliga vita papper.

Vi har ju ett tämligen enkelt bröllop utan så mycket mer pynt än lite blå blommor så det är skönt att det stilrena förhållningssättet framgår redan i inbjudan.

kajw skrev 2009-01-11 13:45:25 följande:
    Tack. Fast jag som är världens mest opyssligaste människa undrar hur man egentligen gör, rent praktiskt alltså. Jag fattar hur man gör med Worddokumentet och Wordart, men sen? Skriva ut? På vilken typ av papper osv? Dina kort är verkligen jättesnygga. Stilrena, precis som jag gillar det....
  • MolsonCanadian

Tack själv.
    Säg till om jag kan hjälpa till med något. Får du inte ihop det, så kan jag skicka över vårt word-dokument så kan du byta ord och färg bäst du vill.

kajw skrev 2009-01-11 13:58:22 följande:
    Tack snälla! Lycka till med allt.Kram
  • MolsonCanadian

Fast det var verkligen inte ett dugg svårt. Det är bara att skriva in i Word som man vill ha det och så printa ut.

MilosMamma skrev 2009-01-11 14:19:56 följande:
    Jättefina juh! HUr lyckas alla??
  • MolsonCanadian

Tack, förresten.

MilosMamma skrev 2009-01-11 14:19:56 följande:
    Jättefina juh! HUr lyckas alla??
  • MolsonCanadian

Skickat.

Du får hemskt gärna låta bli att basunera ut våra namn och så här.

kajw skrev 2009-01-11 15:03:15 följande:
    Har du lust? kajsavarg79@hotmail.com
  • MolsonCanadian

För vad..??
    Jag tänkte preventivt jag. Alltså nu när namnen finns i ett dokument på din dator.

kajw skrev 2009-01-11 15:20:03 följande:
    sorry!
  • MolsonCanadian

Det beror väl på hur stora inbjudningskorten är?
    Vi har bara 10,5 x 10,5 cm. Har du nån tanke om hur stora ni vill ha?

MilosMamma skrev 2009-01-11 15:24:55 följande:
    Men jag har nada koll, hur vet man hur stor text man ska ha osv, haha åh jag måste fråga sambon om hjälp o kanske till o med höra efter va han tycker
  • MolsonCanadian

Åh. Har ni inte ens Word?
    Då vet jag däremot inte hur man kan göra.

MilosMamma skrev 2009-01-11 15:28:18 följande:
    Bra fråga, jag måste noig mäta papprena jag har, sen hade vi visst bara wordpad, vi är lite efter här, Haha
  • MolsonCanadian

Nä, det låter märkligt. Har du placerat pilen precis ovanför orden och inte på rutan då?

first lady skrev 2009-01-11 17:13:27 följande:

Jag får det inte alls att fungera, har worldart men när jag dra orden, Jag får orden i en ruta vilket hela rutan flyttar sig och inte dit jag vill. Någon som kan förklara?
  • MolsonCanadian

Åh, nu fattar jag. Jag trodde du redan fått mitt dokument och att det inte funkade så. Nä, om du börjar från början måste du markera ordet, högerklicka och välja "Formatera WordArt". Där väljer du "Lay Out" och om du t ex vill ha framför eller bakom bild. Då kan du flytta enkelt. Men jag kan maila över. Fick jag din mailadress?

first lady skrev 2009-01-11 17:47:16 följande:

Du skulle inte kunna skicka ditt dokument till mig oxå, Snälla?till min inbox.
  • MolsonCanadian

Nu har jag tagit några fler bilder med en bättre kamera och lagt upp i galleriet. Inser att det är lönlöst att dölja namnen för då tappar man bort själva "designen", så nu kan alla som vill börja stalka mig i verkligheten haha... Men jag varnar er - vi har 3 schäfrar varav 2 hugger på kommando haha...

• MolsonCanadian

Ja, absolut. Dessvärre har vi inte hittat någon helsvensk version av den. Annars skulle vi nog haft den under vigseln.

Villemoa skrev 2009-01-11 18:11:49 följande:
    Den där låten Molson, som du citerar en rad från i inbjudan, är en underbar låt!!
    First lady: Har mailat dig nu.
  • MolsonCanadian

Vill ta tillfället i akt och verkligen tacka för berömmet. Det stärker tron på att de duger att skicka ut.
    Tack så mycket. Det betyder jättemycket.

• MolsonCanadian

Galen och galen... mamma säger att jag är "speciell"... :-P
    Tack igen och det gläder mig om jag kunde göra livet lite lättare för någon.

• MolsonCanadian

Tack.

Gå in i kontrollpanelen, klicka på Teckensnitt. Där finns alternativet "Lägg till teckensnitt". Klicka på det och så bläddrar du fram till där du sparat det nedladdade typsnittet.

brud080808 skrev 2009-01-13 09:25:28 följande:
    Dom är verkligen superfina! Men vet ngn hur man gör för att använda de nedladdade stilarna? Alltså hur får jag in dem i word?
  • MolsonCanadian

Kommer förmodligen beställa, för vi har inte hittat någon affär med rätt storlek. Vi har ju en lite udda storlek (10,5 x 10,5 cm) men det finns kuvert som är 13,5 x 13,5 cm på Calligraphen, tror jag det var. Ska luska lite mer dock.

brud080808 skrev 2009-01-13 09:54:11 följande:
    en liten fråga till bara...hur har du gjort med kuvert? Gjort egna? Beställt? vanliga?
Svar på tråden Efterlyser ägaren till de otroligt snygga inbjudningskorten i "galleriet"...