Efterlyser ägaren till de otroligt snygga inbjudningskorten i "galleriet"...
Det låter som mina..?
Kanske?
www.brollopstorget.se/hem/molsoncanadian/galleri.php
Eller så bara utgick jag ifrån det och suger oförskämt åt mig av berömmet haha...
Det låter som mina..?
Kanske?
www.brollopstorget.se/hem/molsoncanadian/galleri.php
Eller så bara utgick jag ifrån det och suger oförskämt åt mig av berömmet haha...
Det var inte ett dugg svårt och det går knappt att inte "lyckas" göra dem. De är gjorda i ett helt vanligt word-dokument fast med hjälp av WordArt så att man kan flytta omkring texten.
first lady skrev 2009-01-11 12:32:47 följande:
Jadå. "Guds gåva till mig"
Nämen! Nu blir jag verkligen überglad och tackar ödmjukast.
Det är Scriptina i mitt namn och Felix Titling i Jonas. Brödtexten är Apple Garamond, men den ser man väl knappt på bilderna.
Ja, vi skriver ut med vanlig färglaser. Kommer ha ett blankare vitt papper i tjocklek 160. Provkorten är gjorda på helt vanliga vita papper.
Vi har ju ett tämligen enkelt bröllop utan så mycket mer pynt än lite blå blommor så det är skönt att det stilrena förhållningssättet framgår redan i inbjudan.
Tack själv.
Säg till om jag kan hjälpa till med något. Får du inte ihop det, så kan jag skicka över vårt word-dokument så kan du byta ord och färg bäst du vill.
Fast det var verkligen inte ett dugg svårt. Det är bara att skriva in i Word som man vill ha det och så printa ut.
Tack, förresten.
Skickat.
Du får hemskt gärna låta bli att basunera ut våra namn och så här.
För vad..??
Jag tänkte preventivt jag. Alltså nu när namnen finns i ett dokument på din dator.
Det beror väl på hur stora inbjudningskorten är?
Vi har bara 10,5 x 10,5 cm. Har du nån tanke om hur stora ni vill ha?
Åh. Har ni inte ens Word?
Då vet jag däremot inte hur man kan göra.
Nä, det låter märkligt. Har du placerat pilen precis ovanför orden och inte på rutan då?
first lady skrev 2009-01-11 17:13:27 följande:
Åh, nu fattar jag. Jag trodde du redan fått mitt dokument och att det inte funkade så. Nä, om du börjar från början måste du markera ordet, högerklicka och välja "Formatera WordArt". Där väljer du "Lay Out" och om du t ex vill ha framför eller bakom bild. Då kan du flytta enkelt. Men jag kan maila över. Fick jag din mailadress?
first lady skrev 2009-01-11 17:47:16 följande:
Nu har jag tagit några fler bilder med en bättre kamera och lagt upp i galleriet. Inser att det är lönlöst att dölja namnen för då tappar man bort själva "designen", så nu kan alla som vill börja stalka mig i verkligheten haha... Men jag varnar er - vi har 3 schäfrar varav 2 hugger på kommando haha...
Ja, absolut. Dessvärre har vi inte hittat någon helsvensk version av den. Annars skulle vi nog haft den under vigseln.
Vill ta tillfället i akt och verkligen tacka för berömmet. Det stärker tron på att de duger att skicka ut.
Tack så mycket. Det betyder jättemycket.
Galen och galen... mamma säger att jag är "speciell"... :-P
Tack igen och det gläder mig om jag kunde göra livet lite lättare för någon.
Tack.
Gå in i kontrollpanelen, klicka på Teckensnitt. Där finns alternativet "Lägg till teckensnitt". Klicka på det och så bläddrar du fram till där du sparat det nedladdade typsnittet.
Kommer förmodligen beställa, för vi har inte hittat någon affär med rätt storlek. Vi har ju en lite udda storlek (10,5 x 10,5 cm) men det finns kuvert som är 13,5 x 13,5 cm på Calligraphen, tror jag det var. Ska luska lite mer dock.