• Kärleksmuffin

Kidnappning!?!

Hej!
    Jag har precis fått reda på att min bästa vän ska gifta sig =) Jag är jätte lycklig för deras skull och vill nu ge henne en möhippa som hon aldrig ska glömma.
    Jag har börjat att planera olika aktiviteter, men jag har inte kommit på en bra kidnappning utav henne ännu...
    Jag är orolig för att hon ska tycka att sin möhippa var jätte tråkig, så jag vill verkligen göra detta ordentligt =)
    Snälla har ni några tips som ni kan ge mig?? Jätte tacksam för svar!!

• Svar på tråden Kidnappning!?!
  • aikidoaasa

Mitt tips är att inte göra något som hon först skulle bli skraj av... speciellt på morgonen då man är väldigt nyvaken så kanske man inte fattar att den där grejen endast är starten på möhippan/svensexan... jag har hört om festligheter som inte blivit bra på grund av en sådan start...

• 27juni2009

tänk efter hur hon är som person, vad hon skulel uppsakatta respektive inte uppskatta. det är inte (enlig mig)meningen att man ska behöva skämma ut sig osv på sin möhippa ( om amn itne ä en sån perosn som gilalr sånt )

• Kärleksmuffin
    aikidoaasa skrev 2009-01-11 18:30:20 följande:
    Mitt tips är att inte göra något som hon först skulle bli skraj av... speciellt på morgonen då man är väldigt nyvaken så kanske man inte fattar att den där grejen endast är starten på möhippan/svensexan... jag har hört om festligheter som inte blivit bra på grund av en sådan start...
    Nä, det vill jag ju absolut inte att hon ska bli!! =) Tänkte mer om någon visste något roligt sätt att överraska henne med sin möhippa på.
  • Kärleksmuffin
    27juni2009 skrev 2009-01-11 18:42:56 följande:
    tänk efter hur hon är som person, vad hon skulel uppsakatta respektive inte uppskatta. det är inte (enlig mig)meningen att man ska behöva skämma ut sig osv på sin möhippa ( om amn itne ä en sån perosn som gilalr sånt )
    Nä precis... Känner att jag har idé torka just nu... Men man kommer säkert på något bra =)
  • MV85

Bjud hem henne till dig på en tidig fika, o när hon dyker upp är alla där redan?
    Enkelt och på så sätt behöver man inte vara orolig att några andra planer hon har blir förstörda...

• Luucie

Vi har kört den där tidiga varianten en gång..det gick lyckligtvis bra men är inget jag själv skulle vilja uppleva
    Man kan säga att vi var tvungna då vi hade en tid att passa.

Det kan vara bra att involvera m2b så att hon inte hittar på att försvinna npågonstans helt plötsligt.
    Gör upp en plan med henne som hon inte kan backa ur...

Vet inte om du har barn..Men be henne vara barnvakt för att du ska göra något viktigt eller hämta henne från jobbet lite tidigre än hon slutar.

En fika eller liknande är alldeles för lätt att backa ur om man är trött eller bara inte har lust.

• MV85

"jag måste prata med någon, snälla kom hit" brukar funka ganska bra hehehe

• Luucie
    MV85 skrev 2009-01-17 18:52:33 följande:
    Ja den är bra
  • Pingst09

Men ganska genomskinlig om det är tider för möhippa...

Luucie skrev 2009-01-17 21:33:37 följande:
    Ja den är bra
  • Anna  Henrik

Ett utrop i affären där hon handlar är också kul! "kan xx komma till kassan" och så står alla där!

• trampetroll

Tänk efter hur hon är som person men annars så tycker jag att överraskningsmomentet på morgonen är det absolut bästa. Mina vänner rusade in med rånarluvor och helt klädd i svart, höll på att dö av chock men sedan var det hur kul som helst bara!

• Sååå lurade

Ärligt talat tror jag inte att det behöver vara så otrolig avancerat. Min erfarenhet är att bruden ofta är misstänksam till allt men blir ändå övveraskad när det väl händer hur listig de än tro att de är. En tjej blev kidnappad hos frisören när de gjorde provfrisyren som för övrig var gräslig med plastblommor i...

En annan tog vi på stans badhus. Hon förstog vad som var på gång eftersom det var sista helgen, men hon trodde det skulle ske i gallerina hon skulle med till som hon trodde. Istället sa hennes kusin att hin ska bara in på badhuset och hämta e klocka som sonen glömt i veckan och då rusar vi ut när hon sitter ensam i bilen.

En tredje mötte vi upp bara, hon hade bokat en aktivitet med en kompis och där fanns vi.

Den fjärde hade vi knölat oss in i hennes vardagsrum när hon var och handla. Här var hennes sambo till stor hjälp.

Vad jag kan se så blev alla överasskade och glada. Tips inför möhippan. Kolla i den här tråden. Där har vi blivande brudar diskuterat vad VI skulle vilja göra på vår möhippa...

www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m3227572.html

• Kärleksmuffin

DJ Goldmine skrev 2009-01-17 18:21:35 följande:

mitt tips är: www.bullride.se hur mycket aktiviteter som helst!
    Tack för tipset, ska genast gå in på deras sida och kolla runt lite =)
  • Kärleksmuffin
    Luucie skrev 2009-01-17 18:50:03 följande:
    Vi har kört den där tidiga varianten en gång..det gick lyckligtvis bra men är inget jag själv skulle vilja uppleva Man kan säga att vi var tvungna då vi hade en tid att passa.Det kan vara bra att involvera m2b så att hon inte hittar på att försvinna npågonstans helt plötsligt.Gör upp en plan med henne som hon inte kan backa ur...Vet inte om du har barn..Men be henne vara barnvakt för att du ska göra något viktigt eller hämta henne från jobbet lite tidigre än hon slutar.En fika eller liknande är alldeles för lätt att backa ur om man är trött eller bara inte har lust.
    Nä, jag har tyvärr inga barn, men man kan ju komma på något annat bra ist! tack =)
  • Kärleksmuffin
    MV85 skrev 2009-01-17 18:52:33 följande:
    Ja kanske det kanske hihi
  • Kärleksmuffin

Anna Henrik skrev 2009-01-17 22:40:08 följande:

Ett utrop i affären där hon handlar är också kul! "kan xx komma till kassan" och så står alla där!
    Vad smart =)
  • Kärleksmuffin
    trampetroll skrev 2009-01-18 06:30:46 följande:
    Tänk efter hur hon är som person men annars så tycker jag att överraskningsmomentet på morgonen är det absolut bästa. Mina vänner rusade in med rånarluvor och helt klädd i svart, höll på att dö av chock men sedan var det hur kul som helst bara!
    Jo, man får ju göra det. Det ska ju passa henne och inte oss andra om man säger så =)
    Roligt sätt som du blev överraskad på =)
  • Kärleksmuffin

Sååå lurade skrev 2009-01-18 08:49:34 följande:

Ärligt talat tror jag inte att det behöver vara så otrolig avancerat. Min erfarenhet är att bruden ofta är misstänksam till allt men blir ändå övveraskad när det väl händer hur listig de än tro att de är. En tjej blev kidnappad hos frisören när de gjorde provfrisyren som för övrig var gräslig med plastblommor i...En annan tog vi på stans badhus. Hon förstog vad som var på gång eftersom det var sista helgen, men hon trodde det skulle ske i gallerina hon skulle med till som hon trodde. Istället sa hennes kusin att hin ska bara in på badhuset och hämta e klocka som sonen glömt i veckan och då rusar vi ut när hon sitter ensam i bilen.En tredje mötte vi upp bara, hon hade bokat en aktivitet med en kompis och där fanns vi.Den fjärde hade vi knölat oss in i hennes vardagsrum när hon var och handla. Här var hennes sambo till stor hjälp.Vad jag kan se så blev alla överasskade och glada. Tips inför möhippan. Kolla i den här tråden. Där har vi blivande brudar diskuterat vad VI skulle vilja göra på vår möhippa...www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m3227572.htm...
    Tack så mycket för alla dina tips =) Verkar som du har varit på en del bröllop =)
  • passionsblomman

Åh, GUD! Jag hade inte blivit normal på hela dagen! Men så har jag ju upplevt rån på riktigt då, och varit sjukskriven senare med posttraumatisk stress osv, fast det vet ju mina vänner, eller de flesta iaf, så det lär knappast hända.

trampetroll skrev 2009-01-18 06:30:46 följande:
Svar på tråden Kidnappning!?!