Troll1 skrev 2009-01-15 21:48:36 följande:
Varför skulle inte just BT blivande brudar vara ett tvärsnitt över landet, är de ett eget släkte? Var jobbar du ngnstans geografiskt? Det kanske skiljer sig en del över landet.
Varför SKULLE BT vara ett tvärsnitt av blivande brudar???
Somliga brudar tar väldigt lätt på det här att gifta sig - snor i hop ett bröllop tillsammans med mannen i sitt liv på några månader och bjuder sina nära och kära på hemgjort käk i bygdegården. De hänger överhuvudtaget inte här.
Så dem ser man inte på BT, men däremot inte så sällan i det verkliga livet.
Skulle gissa att jag haft ca 15 såna vigslar sen jag prästvigdes.
Andra brudar tycker att det är en större grej att gifta sig, planerar längre, lägger ned mer kraft och tid. Känner sig ibland lite ensamma med planering och tankar kring bröllopet eftersom den blivande maken inte bryr sig riktigt lika mycket om maten, sångerna, kläderna och allt det andra. Det är riktigt viktigt och roligt för de här brudarna att gifta sig. Men inte viktigast i världen. Någon slags "genomsnittsbrudar" skulle man kunna kalla dem. De hänger här, och får tips och råd och uppmuntran av andra blivande brudar.
Och såna brudar är "de flesta" - gissningsvis har jag vigt 50 såna. Eller fler - har inte i huvudet hur många vigslar jag haft sen jag prästvigdes....
Slutligen finns det brudar som tycker att deras bröllop är det största som har hänt på den här planeten och som planerat för den stora dagen innan de ens hade en partner. De läser alla bröllopsmagasin som finns och hänger förstås också på samtliga bröllopssajter på internet.
Självklart är dessa brudar överrepresenterade på BT.
Och i det verkliga livet har jag träffat max 10 stycken.