Brudöverlämning?
LÄNGE LEVE BRUDÖVERLÄMNING!!
Synd att det skall ses som något kvinnoförnedrande. Hos oss ses det som en ära för fadern att få stödja sin dotter på vägen mot äktenskapet. Inte som att en ägare ger sitt gods till en annan ägare.
LÄNGE LEVE BRUDÖVERLÄMNING!!
Synd att det skall ses som något kvinnoförnedrande. Hos oss ses det som en ära för fadern att få stödja sin dotter på vägen mot äktenskapet. Inte som att en ägare ger sitt gods till en annan ägare.
Och oavsett om jag väljer ordet brudöverlämning eller brudfölje kommer vi båda inte att ändra åsikt om vår ståndpunkt. Vi får helt enkelt acceptera att alla människor tycker och tänker olika
Acceptera att alla har olika syn på livet, jag accepterar hur du tänker
Självklart :D Jag vill inte att du skall hålla tyst, det är bra att vi står på oss, men jag försår inte varför du fortsatt tog upp att jag skall slå upp ordet överlämning...Då känns det som att du inte respekterar min åsikt. Det finns ett hel tråd om detta redan så känns lite trist att upprepa allt som står där. Låt var och en säga sin åsikt frågan är ju om man tycker ja eller nej till sk brudöverlämning inte att ifrågasätta andras åsikt. Men jag förstår hur du tänker.