Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Brudöverlämning?

Det blir så konstigt också. Allt fokus hamnar på bruden vid brudöverlämning. Alla väntar på henne och så kommer hon och alla beundrar henne och hennes klänning... men mannen då? Och är inte bröllopet en handling för att visa att "vi ska höra ihop" resten av livet (förhoppningsvis)?

• Sebastiána
    Bambi76 skrev 2009-03-23 09:47:28 följande:
    Jag hade gärna velat att min pappa hade överlämnat mig till min m2b (och det vet jag att min m2b också hade velat) på bröllopsdagen men tyvärr så blir det inte så då jag och min pappa inte längre pratar med varandra och han kommer inte på vårt bröllop av just den anledningen.
    Då är du alltså inte en av alla de som vill gå in med pappa eftersom ni står varandra så nära och har ett speciellt band (då antar jag att ni hade pratat med varandra).
  • Sebastiána
    Bambi76 skrev 2009-03-23 11:04:27 följande:
    Ja, innan vi slutade att prata med varandra så stog vi varandra jätte nära och pappa var den som jag pratade mest med av mina föräldrar.
    Då är det ju extra tråkigt att ni inte pratar med varandra längre. Det måste ha inträffat något hemskt som gjort att ni inte har kontakt längre, men det har ju varken jag eller någon annan på BT med att göra.
  • Sebastiána
    Bambi76 skrev 2009-03-23 11:17:03 följande:
    Tack!Nä,det är ingen svensk tradition men jag är halv thailändska och halv spanjorska (min pappa är spanjor) så :)tycker också att det är välidigt fint när pappa dotter går tillsammans och kan inte heller förstå varför det blir sånt liv när man säger att man vill ha det så...Nä, vi har inte gift oss än utan det blir den 15/8-09 :)såg att det var lite luddigt skrivet i mitt första inlägg *S*Lycka till själv :)
    Och jag tycker att det är väldigt fint nät kvinnan och mannen i hennes liv (brudgummen då förhoppningsvis) går in tillsammans.
  • Sebastiána
    lecaroline skrev 2009-03-23 17:31:04 följande:
    Fly by night skrev 2009-03-23 17:20:51 följande:Tycker att det låter jätte fint, men om man går in med sin far och han lämnar över bruden till den blivande mannen så är ju det ett stort accepterande av mannen i brudens familj. och det tycker jag är jätte fint också.. Sedan skulle inte jag heller ha något emot att gå in ensam så att alla bara tittar på mig
    Skulle kanske vara trevligt med ett motsvarande accepterande av bruden i mannens familj. Hur många har inte haft problem med sina svärmödrar?!
  • Sebastiána
    MulleNuh skrev 2009-03-23 20:51:19 följande:
    Detta med att bruden vill gå ensam in.. Då ska många ifrågasätta varför bara HON ska synas och inte mannen! Vad spelar det för roll???
    Tänk tvärtom. Bruden står framme vid altaret och väntar och mannen kommer ensam intågande med allas blickar på sig. Varför inte?
Svar på tråden Brudöverlämning?