Brudöverlämning?
Jag förstår ju vad du menar, men ändå om nu detta skulle bli vanligt så tar det ju ändå inte fram en ojämnställdhet.
Eftersom de som här hemma väljer att gå in med pappa inte är underställd sin man/pappa..
Jag förstår ju vad du menar, men ändå om nu detta skulle bli vanligt så tar det ju ändå inte fram en ojämnställdhet.
Eftersom de som här hemma väljer att gå in med pappa inte är underställd sin man/pappa..
Det handlar ju mycket om okunskap. Förut när jag såg en kvinna i burka så tänkte jag direkt: oj stackars tjej. Hon måste ha det jobbigt hemma.
Men sen hamnade jag i en intressant diskussion på familjeliv. (den jag mailade dig om förut om du minns?) om tjejer som bär slöja. 100% av alla som skrev blev shockade över att "vi vanliga" hade den synen på det. Jag lärde mig då att dom väljer detta av HELT fri vilja. Jag blev ju glad så klart av att höra det dom sa!
Så idag ser jag inte det som något underställt att kvinnorna bär slöjan.
Jag tänkte samma om slöja/heltäckande burka mm.
Det var tjejer i den tråden som bar allt möjligt.
Det enda jag tänker nu om "galler" framför ögonen är att det ser lite läskigt ut.
Dom som valde att bära detta var ganska roliga med det.. Skönt att slipa fixa håret mm.
Dom är ju också uppvuxna med det, och då EJ med en negativ klang. Utan för dom var det ju bara så! Precis lika vanligt som det är för mig att äta kyckling på söndagar.
Jag vet ju inte VARFÖR de valt att se ut så. Och nog kan JAG tycka det ser lite läskigt ut att täcka hela kroppen. Men tanken med slöja/burka är väl densamma? Bara att den ena är lite mer exrem.
Fast vilka är vi egentligen att stödja eller inte stödja en frivillig handling?
hehe jo..
Ääääh.. Jag har ju inget att säga om detta längre egentligen.. Sitter bara här och partar till Rianna och äter på en Nutrilettebar.
All we need is love! Dumdidumdiduuum
(tyckte det behövdes lite kärlek här inne!)
Tänk att JAG lyckats hålla mig utanför en överlämningstråd! *stolt*
Näää jag är SÅÅ less på det..
I´m out.