Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Brudöverlämning?

Jag kan förstå purjo. Ja självklart ska man ha olika åsikter och kunna ha samtal om dessa. Men kanske hon menar att vissa vägrar acceptera.

Dom som är FÖR att gå in med pappa måste ju promt förstå de som INTE vill gå med pappa.

Men inte tvärtom.

• MulleNuh

Ja men jag förstår ju helt klart att du gick in då! Ni måste ju få fram er mening också! Lika mycket som de som tycker och tänker tvärtom..

Det var inte så jag menade.. Menade bara att "debatten" borde vara på lika villkor.

feministbrud skrev 2009-02-12 10:16:49 följande:
    Jag håller inte riktigt med där. Jag gick in i debatten när tredje eller fjärde inlägget kom med fraserna "Jag kan inte fattar hur man kan vara emot" och "Varför ska alla klanka ner hela tiden" och "Jag tycker att det är fint och hur kan andra inte tycka det"...osv. Om man inte vill ha debatt, varför skriver man då så?Du vet att jag kommer att bekämpa brudöverlämning så länge det förekommer för jag vill inte leva i ett samhälle där det är vanligt!
  • MulleNuh

hoho..
    Snart ska vi ha vårat vigselsamtal med prästen!!

feministbrud skrev 2009-02-12 10:22:25 följande:
    Jag väntar på bra argument
  • MulleNuh
    Ja vem vet!
    Men när vi var in och kolla i kyrkan förra helgen så hade den typ 52 ingångar från olika håll och kanter! Kanske är fint om vi kommer in från olika ingångar och möts framme eller nåt..
    feministbrud skrev 2009-02-12 10:40:33 följande:
    Jag får väl hoppas på att du får en principfast präst
  • MulleNuh

haha ja en riktig kurragömma kyrka.
    Nej då. Men iaf 4 ingångar har den!!

En till präst skrev 2009-02-12 10:44:49 följande:

Det låter som en spännande kyrka!!! Uppsala domkyrka har bara 4 ingångar...
  • MulleNuh

haha ja nästan.. Eller tjaa vid odenplan.. Same same?!?!

En till präst skrev 2009-02-12 10:47:11 följande:

Trodde ni hyrt Peterskyrkan i Rom...
  • MulleNuh

Ni får komma dit och titta!!
    Kyrkan tar 1200 pers och vi är ca 55 gäster.. Annars får jag ha en inkastare utanför som drar in folk!!!

feministbrud skrev 2009-02-12 10:48:26 följande:
    Jag vet ju vilken kyrka det är och jag tänkte att det borde vara fler en två ingångar. Då tycker jag att ni ska gå in från var sitt håll! Det är ju inte så många som gör det så det är väl lite kul att göra något eget? *försöker att påverka*
  • MulleNuh

oh hjälp!! haha.. Va jobbigt det skulle bli då!!

feministbrud skrev 2009-02-12 10:51:53 följande:
    Ja, det kan man ju göra! Men då får du lova mig att inte ha brudöverlämning, för då kommer jag inte
  • MulleNuh

Det känns som att OM jag inte gick in med pappa och du satt där i "publiken" så hade du blivit rörd som en MOR!! haha jag är HELT övertygad!

• MulleNuh

Nää det får du inte!
    Eller det beror ju på vad som står på dom så klart!!

feministbrud skrev 2009-02-12 10:53:51 följande:
    Om du vill kan jag stå utanför och dela ut flygblad
Svar på tråden Brudöverlämning?