Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Brudöverlämning?

ahaha

• MulleNuh

Åå jag skulle bli superglad om du kom!!!!!!

passionsblomman skrev 2009-02-12 11:31:03 följande:
    Nå, vad var det jag sa Mulle! Här är du ju nu iaf! hihiJag tänker iallafall gå och kika på dig när du blir en fru.Det är kanske säkrast att jag hjälper dig hitta in också som det låter? Det går ju inte att bruden villar bort sig bland alla ingångarna...Kan liksom höra dig "MEN för ****** var ÄR den**** ingången! ÅÅÅÅÅH" hihihihi!
  • MulleNuh

haha ja du är hjärtligt välkommen!!

Aleta skrev 2009-02-12 11:37:31 följande:
    Plats för 1200 personer! Wow! Om jag råkar vara i Stockholm så kommer jag gärna och tittar också. Vi kan starta en ny tradition. BT-brudar går på varandras bröllop och har en magnolia eller nå't i håret så att bruden vet vilka det är.
  • MulleNuh

haha ja det finns en fin gränd några kvarter bort som man får sjunga på!!

Ja jag blir superglad om du kommer!!!

passionsblomman skrev 2009-02-12 11:40:23 följande:
    Gú vad underbart roligt! vi kan skriva en sång också, som vi sjunger efteråt och hurrar!KLART jag tänker kika Mulle! Och jag kommer säkert att böla, för det gör jag jämt!!!
  • MulleNuh

Om man moonwalkar in då?

feministbrud skrev 2009-03-23 09:02:07 följande:
    Konstigt? Det som är konstigt är välatt man väljer att inte gå in med sin pojkvän utan med sin far och därefter iscensätta en överlämning framme vid altaret?
  • MulleNuh

Skoja bara lite!

Blivande mrs walker skrev 2009-03-23 09:43:08 följande:

MulleNuh: Det vore också konstigt, men inte förknippat med några negativa saker (utom Michael Jackson då)Det är väl inte heller något man gör utan att ha tänkt igenom det noga.
  • MulleNuh

Tycker nog att det vore konstigare att moonwalka in i kyrkan än att gå in med sin pappa.

• MulleNuh

Detta med att bruden vill gå ensam in.. Då ska många ifrågasätta varför bara HON ska synas och inte mannen!

Vad spelar det för roll???

• MulleNuh

Ja men precis. DETTA är en sak som har med de som gifter sig att göra.. Om detta kan faktiskt alla få tycka som dom vill.. Vissa killar vill att tjejen ska gå in ensam..

Skillnad mot pappsen dock. MEnar att där förstår jag att man har synpunkter! Men inte om det andra.
    Eller synpunkter får man ju så klart ha, men man måste inte ifrågasätta..

feministbrud skrev 2009-03-23 21:26:06 följande:
    Jag skulle inte vilja ha den fokuseringen på mig som brud. Vi gifter ju oss tillsammans och det är inte en dag för mig att visa upp min vackra klänning. Så ser jag det iaf.
  • MulleNuh

Ja absolut! Varför inte!?

Sebastiána skrev 2009-03-24 21:18:07 följande:
    Tänk tvärtom. Bruden står framme vid altaret och väntar och mannen kommer ensam intågande med allas blickar på sig. Varför inte?
  • MulleNuh

Menar mer att tom detta är något som många ifrågasätter. Om nu mannen inte vill synas på det sättet så borde väl verkligen ingen se ner på det sättet.

Och samma skulle ju gälla om mannen vill synas men inte bruden.

Sebastiána skrev 2009-03-24 21:18:07 följande:
    Tänk tvärtom. Bruden står framme vid altaret och väntar och mannen kommer ensam intågande med allas blickar på sig. Varför inte?
Svar på tråden Brudöverlämning?