50 tals bröllop fortsätter
Vilken söt klänning!
Vilken söt klänning!
Wow! Har du köpt den från posh vintage? Jag tycker att de blir sålda på nolltid nästan innan de hinner bli till salu... Den är iaf väldigt fin!
Är det någon av er som ska ha "hårflor" istället för slöja? Jag har försökt få tag på tyll för att göra ett själv, men har inte hittat något. Tips?
Jag har kollat på etsy.com där finns en hel del flor som är billigare än de som jag har hittat i Sverige, dock lite för dyra för mig. Jag tror att jag kommer att beställa flor från ebay och sedan göra själv.
Om jag var du skulle jag satsa på ett flor i vitt och sedan en hårdekoration i grönt. Jag kommer göra en blomma av samma tyg som min klänning... ska även göra mindre "blommor" att ha på skorna (gröna! )Har köpt vintage "skospännen" på etsy som jag ska ha i mitten av blommorna så att jag kan fästa dem på skorna.
Blivande mrs walker skrev 2009-02-16 20:33:08 följande:
Blivande mrs walker skrev 2009-02-16 21:37:21 följande:
Jag är väldigt förtjust i Etsy, hittade faktiskt mitt klänningsmönster förutom skospännena jag beskrev ovan. Om jag inte "pysslade" så mkt själv skulle det nog bli mer inköp till bröllopet därifrån...
Jättesöta! Våra kommer vara lite liknande. Hade gärna haft OSA-kort, men ska försöker vara lite "eko" och har därför OSA via hemsida. Men eftersom bröllopet är i september, hinner jag säkert ändra mig tre ggr till..
Primer under foundation och concealer och sedan avsluta med puder. Tycker primer gör stor skillnad när det gäller hållbarheten. Sen får man nog bättra på under kvällen.. Det viktigaste är det iaf ska hålla under foto+vigsel+mingel. Ett tips jag har fått för att kolla om make upen är ok, är att ta ett foto med en kamera (helst den som bröllopsfotona ska tas med) och sedan anpassa sminket efter hur det ser ut på bild. Oftast tror jag att man sminkar för lite...
I går var jag hos min mormor och provade hennes slöja som hon hade på sitt bröllop 1956 - den blir perfekt! Känns bra eftersom jag börjar ge upp tanken på flor. Har inte hittat rätt "tyg" någonstans, ett tips om du kan tänka dig flor med prickar är att man kan köpa det i metervara hos hattbaren på söder. Är fortfarande intresserad om någon har tips på var man kan köpa "flortyg"...
Ja, prickarna är vita. Det var ganska sött faktiskt men inte vad jag letar efter.. Tyget från IKEA ser ju faktiskt väldigt lovande ut!
Jag har faktiskt köpt ett flor nu på etsy. Kan inte säga ngt om kvaliteten än eftersom jag ville ha i ivory och då de fick specialfixa men jag hoppas på att det blir bra.
www.etsy.com/view_listing.php
De flesta flor är i samma storlek och sen fixar man dem "kortare" genom att sätta hårnålar. Jag kommer att floret som du beskriver det...
Eftersom flor mest består av "luft mellan maskorna" så blir det inte så mkt kvar när man för ihop dem. Vad jag har sett på beskrivningar så går det alldeles utmärkt att få den kortare utan att klippa.
Jag har läst tips om att man ska ånga floret över en hatt eller ngt annat runt för att få det bli fint. Om det fungerar är det ju helt ok att förvara det i en kartong för att ta fram och fixa det innan bröllopet.
Vilken superfin hemsida! Jag försöker knåpa ihop våran men det gåra inte så bra, tänk vad man kan glömma bort saker... jag gjorde flera sidor för ett par år sedan men nu är det tomt ihuvudet...
Vilken superfin hemsida! Jag försöker knåpa ihop våran men det gåra inte så bra, tänk vad man kan glömma bort saker... jag gjorde flera sidor för ett par år sedan men nu är det tomt ihuvudet...
I går fick jag hem mitt flor! Det såg helt ok ut och kan nog bli väldigt bra. Nu måste jag bara bestämma mig om jag bara ska ha flor eller om jag först ska ha mormors slöja under vigseln för att sedan byta till flor.. vad tycker ni?
Min man kommer antagligen ha svart kostym och en grön fluga. Blir nog finfint!