Inlägg från: MsCottongrass |Visa alla inlägg
  • MsCottongrass

50 tals bröllop fortsätter

Hej! Jag tänkte också slänga mig in i diskussionen. Vi ska ha ett eko-retro bröllop i september och har än så länge det mesta i huvudena. Jag har dock införskaffat underkjol och ekologiskt (underbart!) tyg till klänningen, som blir en knälång halterneck.

Kan rekommendera Offbeat bride:s hemsida för att hämta inspiration (offbeatbride.com/). Mycket trevlig sida för oss som inte följer normen. :)

• MsCottongrass
    Cltsp skrev 2009-03-11 17:08:46 följande:
    Vi har knåpat ihop vår hemsida nu om ni vill se :)lukasochcarro.seVad skönt det känns att ha inbjudningskorten klara och utskickade!
    Hej Cltsp! Jag kollade på er superfina hemsida. Vilket sammanträffande, att i båda ska ha retrostil och att ni ska gifta er nästan på samma ställe som vi. :) Vi ska ha kårhuset som vigsellokal, och festen på stadsmuseet. :)
  • MsCottongrass

Cltsp, det huvudsakliga temat är miljö/hållbar utveckling dvs vi försöker tänka till när det gäller val av mat, kläder, transporter och material. Det är ett mindre bröllop med ca 30 gäster. Restaurangens festsal är ljusa med gamla svartvita foton på väggarna. Ska ni vara där uppe på arbetets museum? Det är kanonfint, men för stort för oss.

50-tal kommer in genom att jag har en klänning i den stilen (ska sy upp hos Orkanlia i Linköping) och även i accessoarer. Längre än så har vi inte kommit, vi ska ta tag i planerna ordentligt när jag är tillbaka från min resa om en månad. :)

Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter