Inlägg från: 20sept08 |Visa alla inlägg
  • 20sept08

50 tals bröllop fortsätter

Hej....vad kul det var att hitta den här tråden. Jag och min fästman håller på att för fullt planera ett rockabillybröllop till hösten. Han kommer att vara klädd i kavaj med mörka byxor med slag o gamla hederliga avdammade myggjagare. Själv kommer jag att ha en 50-talsinspirerad klänning i turkost med vita ballerina skor till. Brudbuketten gör min blivande svägerska och jag har fullt sjå att få håret att växa till sig så jag kan ha en marylin monroe frisyr. Sminket gör jag på makeupstore och med tanke på att det ingår en provsminkning i priset samt att man får välja ut produkter för hela kostnaden av det som är 990 kr så tycker jag det är ett acceptabelt pris.
    Enligt våra beräkningar så kommer vårt bröllop bli väldigt billigt, då lokalen kostar en spottstyver, maten gör vi själva tillsammans med mina systrar (buffe), bandet är fixat eftersom min grabb spelar i band o de ska repa in lite rockabilly, det som kommer att kosta är alkoholen har vi kommit underfund med, klänningen kostade 2500kr, skorna hittade jag på rea för 199kr. Vi har en budget på 40000 men enligt dagens beräkningar så ligger vi på runt 20000...helt otroligt. Kan väl tillägga att ca 45 inbjudna gäster kommer.

• 20sept08

Jo, sweetsun...jag ska väl tillägga att vi kommer att lägga krutet på svartvita foton men visst kommer det att bli färg också.....svartvitt är vackert och det trollar bort mycket skavanker.

Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter