Junebug skrev 2009-03-30 17:03:34 följande:
LillEm: var både klänning och bolero från Vivien of holloway? Verkar som att de är lite stora i storlekarna då...Vad kostar det att sy in klänningen och boleron ungefär?Jag har ju tänkt beställa klänning därifrån, men nu har jag hittat en annan fin på Unique vintage och förstår inte hur jag ska kunna bestämma mig...
www.unique-vintage.com/ivory-cotton-flirty-ha...Vad tycker ni, är det tråkigt med en bomullsklänning? Jag vill ju verkligen att det ska vara uppklätt och fint, därför kanske en sidenvariant från Vivien passar bättre..
Både klänningen och boleron är från Vivien of Holloway. Klänningen sitter perfekt på mig, jag är ganska så liten runt midjan (stlk 34) men har lite större byst (70D) så jag tror att problemet med klänningarna möjligtvis kan vara att de är lite stora vid bysten. Det är nog första gången som jag har köpt en klänning som sitter perfekt på mig
.
Priset hos sömmerskan är 450 kr / arbetstimme.
När det gäller bomullsklänning så tror jag att du kommer att känna dig festligare i en sidenklänning! Men bomullsklänningen var otroligt söt den oxå. Köp den som du själv tror att du trivs bäst i. Huvudsaken är att du känner dig fin!