Inlägg från: LillEm |Visa alla inlägg
  • LillEm

50 tals bröllop fortsätter

Hej alla,

Igår fick jag äntligen ändan ur och sydde in mina spetshandskar. Eftersom att jag har mininhänder så var handskarna som jag beställde på nätet för stora trots att de var i barnstorlek (upp till 16 år) . Men nu sitter de perfekt och jag tror att de blir riktigt snygga till klänningen.

• LillEm

Igår satt jag och min m2b och hade ett riktigt långt och givande planeringsmöte. Vi hann både spika menyn, välja bröllopsmarsch, gå igenom dekorationer, inhandling av alkhol mm, samt uppgifter för våra toastmasters/värdpar. Det kändes riktigt skönt att få lite ordning och reda i vår planering .

Dessutom så var jag ut och shoppade med ett par goda vänninor i helgen och hittade en sååå snygg 50-tals väska som passar perfekt till min klänning. Och det bästa av allt var priset, 300 pix ! Till råga på allt hittade jag ett par helcoola skor som jag ska byta till inför dansen (är lite orolig för att jag ska bryta benen av mig om jag tar en svängom i mina bröllopsskor med skyhög klack :-P ) .

Detta känns verkligen som en lyckad helg! Nu ska jag även ta hand lite x-tra om mig själv inför den stundande dagen. Äta bättre (dock inte banta), träna och sköta min hy. Men framförallt försöka tycka om mig själv och njuta av de sista månadernas planering. Härmed uppmanar jag er andra att göra samma sak. Kom ihåg, ni är bäst !

• LillEm

Nu har jag äntligen lagt ut lite bilder på våra inbjudningar, mitt halsband och min handväska.

• LillEm

Jag köpte min i juni förra året (nästan 1 år i förväg) men jag var så orolig att den skulle ta slut (har oxå en Vivien of Holloway i ivory satin).

Klänningen sitter perfekt och behöver inga justeringar men boleron är lite stor och måste tas in så den ska jag lämna till en sömmerska.

• LillEm

Jag har köpt ett flor men jag är lite orolig för hur jag ska förvara det. Just nu så har jag det i samma kartong som jag fick det i, men samtidigt så blir det ganska så skrynkligt. Jag vågar inte ha det liggandes framme då vi har två katter som tycker att det är kul att leka med allt.

Någon som har en bra idé?

• LillEm

Ah, jag måste bara berätta, jag lyckades få biljetter till U2-konserten på Ullevi i juli. Jag och m2b tillsammans med mina föräldrar ska gå. Lyckan är stor

När det gäller det här med dans..... jag har sett min m2b dansa 1 gång för ca 10 år sen..... han avskyr verkligen att dansa. Men han har lovat att dansa både bröllopsvalsen (vilket inte blir vals utan mer "tryckare") samt ytterligare 1 dans under kvällen. Jag är verkligen jättestolt över honom då jag vet att han verkligen får ångest när det gäller dans. Jag tycker det är väldigt fint av honom att trots detta dans 2 danser med mig på bröllopet .
    I övrigt så är jag lite orolig för att det blir tomt på dansgolvet..... jag ska försöka prata med mina vänninor och se om de kan vara dragplåster för resten av gästerna.

• LillEm

SweetSun: Ibland blir man förvånad över hur folk kan ställa till det. Men jag är säker på att ni får en bra kväll med CD-spelaren oxå. Vi har bokat in en DJ som verkar vara jättebra, han kan spela allt från 50, 60, 70, 80 och nutid. Vi har redan nu hintat att vi vill ha mycket 50 och 60-tal.

Junebug: Grymt att ni kan dansa lindyhop. Jag har själv gått flera danskurser och kan dansa både wienervals och salsa. Men som sagt var, min m2b får riktigt ångest vid danstillställningar så vi får nog hålla oss till en "mystryckare".

Oneesan: Det låter verkligen jättekul att hoppa ner från bryggan och ha ett stort kollektiv bad. Verkligen en toppenidé .

• LillEm

Alltidvi: Det låter verkligen jättefint med din mormors slöja. Har du något kort på den?

Är det någon mer än mig som har "stressdrömmar" om den stora dagen? Jag har drömt både att jag har glömt bort bröllopsdagen samt att jag ser ut som en val i min klänning .
    Måtte det vara fel, peppar, peppar.....

• LillEm

Oneesan skrev 2009-03-19 09:19:25 följande:

Jag har inte ens hittat någon klänning att se ut som en val i än. Min mormor har erbjudit mig att ta hennes klänning, men jag tror inte den kommer passa, mormor är ungefär 1,60 m och jag är 1,80 m.Börjar bli lite desperat nu när det bara är några månader kvar
    Vad vill du ha för sorts klänning och inom vilken budget?
  • LillEm

Idag ska jag till sömmerskan för att sy in min bolero. Det ska bli så spännande att se när den är klar.

• LillEm

Jag var in med min klänning och bolero till sömmerskan i helgen. Jag måste sy in boleron ca 2 storlekar trots att det är en small. Jag ska även sätta in en hake på insidan av blixtlåset i klänningen för att säkra låset.
    Det var verkligen tur att jag gick dit i helgen då jag fick veta att de har fullt upp i slutet av våren både med bröllop och studentbaler. Men hon lovade att min klänning och bolero skulle vara klara senast den 10 maj (vi gifter oss den 22 maj).

• LillEm

Junebug skrev 2009-03-30 17:03:34 följande:

LillEm: var både klänning och bolero från Vivien of holloway? Verkar som att de är lite stora i storlekarna då...Vad kostar det att sy in klänningen och boleron ungefär?Jag har ju tänkt beställa klänning därifrån, men nu har jag hittat en annan fin på Unique vintage och förstår inte hur jag ska kunna bestämma mig... www.unique-vintage.com/ivory-cotton-flirty-ha...Vad tycker ni, är det tråkigt med en bomullsklänning? Jag vill ju verkligen att det ska vara uppklätt och fint, därför kanske en sidenvariant från Vivien passar bättre..
    Både klänningen och boleron är från Vivien of Holloway. Klänningen sitter perfekt på mig, jag är ganska så liten runt midjan (stlk 34) men har lite större byst (70D) så jag tror att problemet med klänningarna möjligtvis kan vara att de är lite stora vid bysten. Det är nog första gången som jag har köpt en klänning som sitter perfekt på mig .
    Priset hos sömmerskan är 450 kr / arbetstimme.

När det gäller bomullsklänning så tror jag att du kommer att känna dig festligare i en sidenklänning! Men bomullsklänningen var otroligt söt den oxå. Köp den som du själv tror att du trivs bäst i. Huvudsaken är att du känner dig fin!
  • LillEm

Nej men självklart ska man ha det som känns bäst. Smaken är som baken . Jag är säker på att ni alla kommer att se grymt snygga ut på bröllopsdagen.

• LillEm

Vi har hyrt en lokal i slottet (bord + stolar finns) och anlitat catering för maten (inkluderar dukning och porslin). Alkoholen står vi för själva.

Junebug: Min sömmerska tar 450 kr/tim för att sy om klänningen.

• LillEm

Hej tjejer,

Jag tänkte vaxa benen på salong innan bröllopet. Hur pass långt i förväg ska man göra det för att undvika rodnad?

• LillEm

SweetSun skrev 2009-04-08 11:07:01 följande:

ett par dagar borde väl räcka? Jag brukar bara vara röd en dag eller så.. men nu var det längesen och jag kanske kommer ihåg fel...
    Ok, tack för hjälpen. Jag funderar även på om jag ska fixa naglarna på salong innan..... men kan inte bestämma mig för om det räcker med nagelförstärkning och lackning eller om jag ska göra en förlängning. Jag vill inte ha speciellt långa naglar men p.g.a. mitt jobb på labb så har jag riktigt fula naglar .
Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter