50 tals bröllop fortsätter
oneesan; välkommen! vi har 50tal/rockabilly tema =P
oneesan; välkommen! vi har 50tal/rockabilly tema =P
ja jag har också velat lite med frissa, men har tänkt satsa på det endå! har fått nys om en tjej som ska flytta hit sin pojkvän,till sverige från schweiz, som kan det där med rockabillyfrisyrer.. så frågan är om hon hinner hit och att man kan fråga henne..
Men ska boka vanlig frissa med, som backup.
Har märkt att temat triggar igång fantasi och engagemang hos många, och de jag trodde inte skulle vilja gå 100% på temat, verkar vilja göra det med 1005 glädje!
Jätteskoj är det!
Jag skulle tippa på en lös underkjol i tyll!
Men det är ju svårt att veta...
cltsp; va skoj med skor! ser lite ut som mina ;)
hehe ja tradera är toppen! jag hade oturen med mina skor då det var en helt urflippad säljare, tog bl.a 1 månad att få hem dem...
nu ska jag leta en sömmerska som kan sy in min klänning.. den är på tok för stor och jag orjkar inte skicka och byta ifall det blir fel igen.
Nån som har koll på vad det kostar att få en klänning insydd?
ja jag beställde därifrån, och jag måste ha mätt helt fel, för den var jättestor över brösten, måste nog ta in 2dm.
står att det är en size 16 på den, och det är ju sm en 44:a! jag är en 38:a....
Så mät noga....
vi ska gifta oss på Bohus fästning,borgerligt, och sen party på bygdegård.
Jag har väl eg inte tänk så mycket 50tal i dekorationen, men tänkte ha lite såna söta "syltburks-etikett-lappar" som placeringskort.
Lite husmodersaktigt kanske ;)
Hade velat hitta lite ljusslingor att hänga i taket, som på dansbanor, men inte lyckats hitta, som tur är är det riktigt snygga klotlampor i taket, de passar perfekt!
oneesan; vad har du tänkt för modell?
ja flor är ju ganska dyrt också. Hittade en på nätet men kostade ju typ 800, å det är ju vad jag köpt hela klänningen för!1 Så nej, det kändes inte värt det.
Jag ska försöka hitta nån fin frisyr att ha, och ha blommor i håret ist.
jag försöker att hitta nån sida där det finns bilder på frisyrer från olika håll, nån som vet?
jättefint! fast jag letade flor som bara går över halva ansiktet och bara en bit över halva huvudet liksom, och det verkar vara svårt att hitta.. så jag gav upp...
Men jag tror att det ska bli bra endå.. även om ett flor hade vart det finaste.
ok, men då måste man väl klippa lite? det blir ju väldigt mycket tyg annars?