Inlägg från: SweetSun |Visa alla inlägg
  • SweetSun

50 tals bröllop fortsätter

en liten tjej kan ju vara söt med hästsvans med rosett i håret, en kjol med vidd nån söt blus och ett par fina vita sneakers.
    men det beror ju också på hur uppklätt det är i överigt på bröllopet.
    en liten kille kan ju bara ha en fin skjorta och svarta byxor, det är ju lättare med pojkarna

vi har ju barnfritt men en gäst kunde bara inte komma om inte barnen fick följa med, då alla hennes barnvakter också är bjudna så vi fick göra ett undantag där.

• SweetSun

oneesan; gäller det bara barnkläderna? :_)

• SweetSun

oneesan; hehe näää då ska man nog ha lite problem om man ska kunna trycka sig i dem

apropå det så kämpar jag med att gå ner de sista kilona som trängt sig på sista halvåret. fattar inte vad som hänt, jag gör alla rätt, men det händer INGET. Jag ville gå ner 3 kg, för att vara så snygg som möjligt i klänningen, men jag bli galen snart...

• SweetSun

såna axelband som blir bredare över axeln är snyggt, alltså de är smalare vid "fästet" och bred på axeln.. hängde du med?

• SweetSun

cltsp; Ja en riktigt snygg hemsida!!!

• SweetSun

ja att kunan dansa en lite fartigare lindy hop på festen vore nåt! Men själv har jag svårt p.g.a sjukdom, och en sambo utan taktkänsla så det blir svårt, haha.

• SweetSun

lillem; kul att ni lyckades få biljetter!

sen med dansgolvet ja, våra vänner är absolut inga danspersoner, så jag hoppas på att kanske våra föräldrar iaf tar sig nån dans vid de lugna låtarna...

vi hade ju tänkt att när vi dansar våran bröllops-tryckare, så ska gästerna "haka på" efter ett tag, så vi slipper stå hela låten själva

sen får man väl se, vi blev ju utan band nu, så det blir cd hela kvällen, men jag hoppas dte ska gå bra!

• SweetSun

ja vi hade en bekant som sa sig veta av ett gäng grabbar som kunde spela, vi skulle bara skicka låtar så de hann träna.. men nu helt plötsligt fanns det inga grabbar... ingen ville spela, eller kunde detta.. helt sanslöst.

• SweetSun

alltidvi; ja att få ha sin mormors slöja måste ju kännas speciellt, den skulle jag gå på! Sen om du vill ha flor på kvällen, det kan ju också vara nåt! Se bara till att du kan byta smidigt, så du inte sabbar frillan

• SweetSun

lillem; jaaadå..titt som tätt...

• SweetSun

jag vet inte riktigt vad jag ska göra med mitt hår, men det blir nog nåt enkelt med lockar =P

Min blivande kommer att ha ett par lite vida svarta byxor, såna lite "swing" modell, och en grå/grön skjorta.

• SweetSun

jag har en vivian! kan säga att det är väldigt snabb leverans!

• SweetSun

jag fick min klänning på 4 dagar =P

• SweetSun

junebug; det enda jag kan säga är att frakten är asdyr från USA! Så räkna med minst 800kr påslag på det du köper. sen går det bara uppåt..

• SweetSun

vi hyr bygdegård så där får man stå för allt själv.. men det finns allt porslin och glas, det är skönt!

• SweetSun

ett par dagar borde väl räcka? Jag brukar bara vara röd en dag eller så.. men nu var det längesen och jag kanske kommer ihåg fel...

• SweetSun

ja och jag håller på att sluta bita på mina.. Är dock väldigt torr om händerna med trasiga nagelband, men det får gå, jag smörjer och lackar för brinnande livet nu, allt för att de ska hålla sig några veckor till!

• SweetSun

nån som har funderat över just bröllopsfotot? nån som ska ha nåt speciellt utseende på dem eller be om nån färgton, om ni hänger med? Eller göra nåt typiskt för temat?

• SweetSun

välkommen hit! Skoj med fler!

Har ni kört hela vägen med temat hela dagen eller är det bara vissa bitar? Tex dekoration, vigsellåtar o.s.v..

Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter