Inlägg från: litetbröllop09 |Visa alla inlägg
  • litetbröllop09

mitt gamla efternamn=mellannamn??

hmm.. får inte kläm å detta..

om jag tar mannens efternamn men ändå vill ha kvar mitt gamla.. blir då mitt gamla efternamn mellannamn? o det är det jag skriver på sista raden på blanketten?

*pust för blanketter*

• Svar på tråden mitt gamla efternamn=mellannamn??
  • litetbröllop09
    Saggezza skrev 2009-01-12 20:13:38 följande:
    Ja där det står Mellannamn fyller du i ditt pers nr och det namn du vill ha som mellannamn.
    o mitt gamla efternamn blir ett mellannamn precis som jag har "vanliga" mellannamn nu??
  • litetbröllop09

såhär då:

om jag heter maria ulrika person idag
    o så tar jag person som andranamn o mannens: larsson som efternamn..

då heter jag ju alltså maria ulrika person larsson..

används mitt nya andranamn (gamla efternamnet) i samm utsträckning som man använder andranamn rent allmänt?? (alltså typ inget) eller kommer det alltid stå med överallt HETER man lixåm maria person larson??? (känns lite mkt o tjatigt för mig)

vet inte hur jag ska uttrycka mig för o få ut frågan rätt?? hoppas ngn fattar hur jag menar??

• litetbröllop09

Comfortably numb skrev 2009-01-12 22:26:11 följande:

jupp, man heter person Larson, men officielt måste du bara skriva under med larson, däremot får du inte skriva under med bara person, vet inte om jag förklarar luddigt...
    haha.. du svarar lika luddigt som jag frågar alltså förstår jag

bra! dåså, då vet jag tack för svaret!!
  • litetbröllop09

...o nu vet jag inte hur jag ska göra... vill ju egentligen bara ha kvar det för att det är jag om ni fattar.... jag vill ju HETA mannens namn.. som mina barn gör med...
    men om man i slutändan egentligen heter båda namnen (tex på körkortet) så.. äsch.. det här får diskuteras ikväll...

• litetbröllop09

...om man ångrar sig senare... kan man då om man valt bort sitt gamla efternamn o bara tar makens utan problem lägga tillbaka sitt gamla efternamn som mellannamn???

*funderar*

• litetbröllop09

hahahaha, vad roliga inlägg det blir men hittills har jag fattat vartenda ett

nu har jag iaf skickat in pappren, o jag kommer ta hans o BARA hans efternamn.... så heöa familjen heter samma... tror folk vänjer sig snabbt vid mitt nya namn för det har jag ju gjort med alla runt mig som gift sig..?

lycka till alla i namndjungeln

Svar på tråden mitt gamla efternamn=mellannamn??