Vi kom nyligen hem från Sydafrika efter att ha varit på 4 dagars safari i Krügerparken. Vi har rest en hel del och detta slår allt! Jag längtar till jag får åka tillbaka! Det är verkligen helt underbart!
Vi började med 4 dagar i Kapstaden och flög sedan upp till Johannesburg, bytte flyg och flög med litet propeller plan ut i bushen. Vi spenderade 4 dagar i parken i området Sabi Sands. Vissa lodger i detta område har otroligt mkt turister, men inte där vi bodde. När vår lodge var fullbelagd var det max 36 gäster på lodgen, vilket är otroligt lyxigt.
Vi hade butler som serverade all vår mat och hjälpte oss med allt som kan tänkas behövas. Vi hade en egen ranger, som körde vår jeep och vi hade en egen tracker som hittade de fantastiska djuren. Visserligen delade vi butler, ranger och tracker med de som åkte med i jeepen, men det var ändå grymt lyxigt!
Jag kan verkligen rekommendera Sabi Sands, där finns det mkt djur och mao massor att se.
Våra dagar var upplagda så att man väcktes kl 05.00 för att sedan 05.30 åka ut och se djuren vakna. När vi var tillbaka var det en uppdukad frukostbuffé för alla. Efter det hade man fri tid att ligga vid poolen, eller ta en promenad med sin tracker, eller bara slappa på rummet. Sedan var det lunchbuffé, och vid 16 var det dags att åka ut i bushen igen på nästa drive. Efter denna drive var det dags för middag, som serverades av vår butler, varje kväll serverades den på olika ställen på lodgen, så det var nytt varje kväll.
Vi hade grym tur och fick se alla big five under loppet av 3 timmar, vilket är riktigt ovanligt. Däremot är det rätt vanligt att man hinner se alla big five på Sabi Sands.
Vi bodde på en lodge som hette Kirkman's Kamp och för dessa 4 dagar betalade vi ca 25 000 Detta inkluderade ALLT på lodgen, dock inte flygbiljetter till och från lodgen.
Har du frågor är det bara att ställa dem.