• Holi

Har inte råd

Vi hade tänkt oss en kryssning i medelhavet och hade i princip bestämt oss. Nu vågar vi inte chansa, då jag blir klar med mig utbildning i juni och blivande maken pluggar fortfarande. Vi vet inte om vi kommer ha pengar... Så eventuellt kommer det bli en "bröllopsresa" i sverige, typ roadtrip... Inte alls så jag hade tänkt mig det hela!!! Har ni några förslag på resmål i sverige?? som kan vara lite romantiskt ändå.

• Svar på tråden Har inte råd
  • Holi
    MariaochRobert skrev 2009-01-13 20:45:14 följande:
    Mölle i Skåne ligger vid havet, där har jag och min m2b bott på mysigt pensionat med havsutsikt och gulliga rum. Känn dig inte besviken, Sverige har en massa fina miljöer vid hav och skärgård med mysiga pensionat. De är billigare än hotell och ofta mysigare och mer romantiska. Ta en roadtrip med mål att bo mysigt och strosa vid hav. Förresten så kan man, utanför Jönköping, bo i en superhäftig trädkoja. Det är som en liten stuga ensam uppe i ett träd, på morgonen får man hissa upp frukosten i en korg :)
    Det med träkojan lät ju mysigt!!
  • Holi

Vi är friluftsmänniskor, gillar natur och kultur i viss mån. Fast bröllopsresan får inte bli alltför "friluftsig", men lite... :)

• Holi

Blir inte en roadtrip i Sverige snart lika dyrt som att resa utomlands? Jag tänker att bensin kostar, boende, mat. Snart är man ju uppe i samma priser iaf... eller?

• Holi

Gotland var länge sedan. Och jag har aldrig varit på Öland... Det är ju så dumt... bröllop är ju min stora dröm och när man väl kommer dit så blir det inte alls som jag har tänkt mig. Har en blivande make som har lite för mycket åsikter som inte stämmer med mina vad det gäller bröllop. *grr* :)

• Holi

Tack för alla tips och uppmuntran!

Svar på tråden Har inte råd